Böljande melodi pryder väggarna på Melody Hotel i Stockholm

Systemtext har folierat de 50 rummen på hotellet med böljande ljudvågor enligt konceptet ”Med musik i centrum” som tagits fram av Svenska Inredningar.

Färgglad väggdekor ger en poppig och modern känsla

Melody Hotel säger sig vara Stockholms skönaste boutiquehotell med totalt 50 designade rum i ena delen samt ABBA the Museum och Swedish Music Hall of Fame i den andra. Svenska Inredningar har tagit fram konceptet med musiken i centrum och Systemtext har folierat de 50 designade rummen med böljande ljudvågor.

Paula Livijn, PR/Marknadschef på Melody Hotel:
– Hela huset är poppigt. Genom att dekorera de 50 rummen med lila respektive gula ljudvågor kommuniceras musik, även om vi är ett hotell i grund och botten.

På frågan om varför Systemtext valdes svarar Paula:
Vi valde tillsammans med Svensk Inredning som nu heter Senab, de tog fram detta för oss. Tyckte det talade popp samt lite nytt, inget jag hade sett tidigare. Eftersom vi då är ett hotell som ligger i musikens hus!

Systemtext ansvarade för både produktion och montage
Att montera ljudvågorna var ett riktigt hantverk. Det kändes som montörerna satte upp en tavla och att de var noga att den skulle hänga på ett speciellt vis, berättar Paula.

Hur har ni har upplevt samarbetet med Systemtext?
– Samarbetet har funkat jätte bra! Tycker ni har gjort ett toppen arbete här på Melody Hotel, säger Paula.

För mer information kontakta:

Monica Andersson,
Marknads- och Kommunikationsansvarig
Systemtext. 040-642 21 56.