Dekoren på Öresundstågen uppgraderas med antigraffitiskydd!

Uppgradering av den nya dekoren är i full gång

Klottersaneringen innebär att enorma summor går åt i onödan. Därför har Öresundstågen beslutat att få bukt med graffittimålandet genom att uppgradera till graffittiskyddad profildekor. Genom att applicera 3M™ antigraffitifilm skyddas dekoren på tågen mot vandalisering såsom klotter/graffiti. Uppgraderingen av den nya dekoren är i full gång och sker i kombination med att tågen genomgår service.

Linjenätet för Öresundstågen sträcker sig från Helsingör på den danska sidan till  Göteborg, Växjö/Kalamar och Karlskrona på den svenska. Idag reser 30 000 personer dagligen med tåg över Öresundsbron vilket betyder över 10 miljoner människor varje år. Det medför att tågen är högt utsatta för klotter/graffiti.

3M™ antigraffitifilm: Effektivt mot klotter och skadegörelse

3M™ antigraffitifilmen är ett lätt utbytbart, nästintill osynligt polyesterlaminat som kan mon­teras på utsidan av en fönsterruta eller annan utsatt yta och som reducerar kostnaden för skadegörelse. Antigraffitifilmen har ett adhesiv som gör att den enkelt kan tas bort och ersättas med en ny film när den gamla blivit skadad. Vid vandalisering blir det skyddande ytskiktet av filmen förstört men glaset eller ytan under filmen behåller sitt utseende. Installation av antigraffitiskydd kan kombineras med ett serviceavtal för enklare underhåll.

Systemtext. 040-642 21 56