Inspirerande skylt- och dekorlösningar till Stars and Stripes Grill & Sportbar

Skyltar och dekor till Stars and Stripes Grill & Sportbar

När Systemtext kom i kontakt med Nordiq Interior Solutions, som är företaget bakom Stars and Stripes framgångsrika inredning, blev naturligtvis nyfikenheten stor på vad som kommer näst.

Väldesignad miljö, inredd i varm och modern stil

Vid besök i en av Sveriges nyaste sportbarer, Stars and Stripes, slås man av den varma och välkomnande miljön. Panelväggarna målade i en härlig orange ton mixas med valnöts-paneler och motivtapeter föreställande välkända sportstjärnor i sobert svart vitt. Separatmonterade vitlysande LED-siffror av viktiga årtal dekorerar väggarna och på flera
TV-skärmar visas sport från världens alla ligor.

Ett givande och ömsesidigt samarbete

Förutom att alla Stars and Stripes sportbarer ska erbjuda samma service och kvalité på sina råvaror är  miljön och i slutändan rätt skyltning viktig för att nå fram med sitt budskap om vad man erbjuder. Nordiq arbetar med selekterade samarbetspartners som kan stå för Nordiqs profil och där utbytet är ömsesidigt.

På frågan om varför valet föll på Systemtext, svarar Bo Hansson, VD Nordiq:
– När vi skulle inreda Stars & Stripes på Mirum Galleria i Norrköping tog Systemtext fram en ny typ av skylt till oss. Vi visste hur skylten skulle se ut, men inte hur den skulle utformas och byggas. Vi hade idén och Systemtext erfarenheten och kunskapen.

Systemtext producerar inspirerande skylt- och dekorlösningar

Skylten som Systemtext presenterade till Nordiq var en fasadskylt med neonkänsla i modern LED-teknik, som motsvarar önskemålen rörande design och estetisk. En skyltramp tillverkades där logotype och text fälldes in med genomlyst akryl. På ytorna utan text monterades raka bitar av Flexneon, en slags LED som efterliknar de klassiska neonrören.

Allt som allt har Systemtext producerat och monterat ett komplett skylt- och dekorkoncept som inkluderar bland annat fasadskylt i modern LED-teknik, folierade plåtar, ljuslådor som är konturformade i ett stycke efter Stars & Stripes logotype, fönsterdekor både invändigt och utvändigt samt separatmonterade LED-belysta årtal och texter.

Norrköping, Uddevalla och näst på tur: Malmö

– Systemtext presenterade bra idéer och tankar samt gav förslag på hur vi kunde utveckla skyltarna på Stars and  Stripes. Bollen var i rullning och ett samarbete inleddes. Test-restaurangen låg i Norrköping, som sedan följts av Uddevalla. Näst på tur står Emporia i Malmö som öppnar i början på december berättar Bo Hansson.

- Vi är naturligtvis glada över att få möjligheten att skylta upp Stars and Stripe i Norrköpng och Uddevalla och vi ser även fram emot att få möjligheten att ta fram skyltar till den kommande sportsbaren på Emporia i Malmö, säger Monica Andersson, Marknads- och Kommunikationsansvarig,
Systemtext.

För mer information kontakta:
Monica Andersson
Marknads- och Kommunikationsansvarig