Säkrare på sjön med unik mastreflex

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 07:45 CET

Säkrare på sjön med unik mastreflex. Ensam på marknaden.

Systemtext har utvecklat en helt ny produkt för båtmarknaden – den självlysande och reflekterande Mastreflexen. Reflexen fästs i mastens topp och ökar säkerheten för både egen och andras besättningar.

Mastreflexen kan kombineras med en bomreflex för ökad säkerhet när båten ligger för ankar.

En av Systemtexts säljare har utvecklat företagets senaste nyhet. Sven Totté, marknadschef på Systemtext:

– Idén fick han när båtens mast återigen skulle målas om med självlysande orange färg. Mastreflexen består av både självlysande och reflekterande folie. Kommer båten i sjönöd syns den både från luften från sidan. En enkel och genial lösning!

Mastreflexen ökar sjösäkerheten dygnet runt i nödlägen och sjögång upp till 60°.

– Idag finns det inget liknande på marknaden och bland båtfolket finns det ett behov
av denna typ av produkter som ökar säkerheten på ett enkelt och effektivt sätt. Detta behov kommer att öka
, säger Tommy Fehrm på Båtaccenten som kommer att sälja Mastreflexen.

Lanseras på Båtmässan
Mastreflexen kommer att lanseras på Båtmässan den 5-13 mars och kommer endast
att säljas genom återförsäljare (se www.systemtext.se).

Produktfakta
Rekommederat pris: 649 kronor inkl moms. Reflexens format är: 500 x 200 mm. Förpackningen innehåller monteringsanvisning, skalpell, rengöringsservetter och montageskrapa.

Mastreflexen är utvecklad av Systemtext, men är också ett resultat av det fördjupade samarbetet mellan Systemtext och 3M, vars folie används.

Mastreflexen kan kombineras med en bomreflex för ökad säkerhet när man ligger för en boj eller i hamn. Bomreflexen är placerad i ögonhöjd och syns tydligt.

För ytterligare information, kontakta:

Marie Krueger, VD Systemtext. Tel: 040-680 51 03. E-post: marie.krueger@systemtext.se.

Sven Totté, marknadschef Systemtext. Tel: 040-680 51 16. E-post: sven.totte@systemtext.se.

Systemtext hjälper företag i olika branscher att synas bättre. Vi levererar skyltar och dekorer för en kvalitativ och innovativ visuell kommunikation och är kända för vårt engagemang, omtanke och kreativitet. Systemtext är ofta en kritisk länk i större projekt hos kunden. I Skandinavien är vi marknadsledare på ljusskyltar, foliedekorer och arbetsmiljöskyltar. Rikstäckande produktion och montage i egen regi tryggar snabba leveranser, hög kvalitet och konkurrenskraftiga erbjudanden. Vi finns i Malmö, Stockholm, Göteborg och Växjö. Läs mer på www.systemtext.se

Kommentarer (0)