Systemtext folierar fräsiga sportbilar till Hertz Supercars

Vi är Hertz skylt och dekor leverantör sedan 2010 och monterar både fasadskyltar och fönsterdekor till Hertz över hela landet samt folierar deras fordonspark. Så, när frågan kom upp att man ville foliera Hertz Supercars, så föll valet lätt på Systemtext.

Hertz Sverige – marknadsledare med vagnpark på 10,000 fordon

Hertz Sverige är ett företag inom Volvo personvagnar-sfären. De senaste åren har de i snitt öppnat ett nytt uthyrningskontor i månaden och är idag marknadsledande med över 220 kontor på drygt 125 orter. Hertz Sverige tillhandahåller en modern vagnpark på 10,000 fordon varav 75% är miljöfordon.

Hertz Supercars erbjuder den ultimata körupplevelsen

Via Hertz Supercars, som drivs genom ett samarbete mellan Hertz Rent A Car och upplevelse-företaget GR8 Experience, kan man få en minnesfull körupplevels på en av världens kändaste italienska supersportbilar – Ferrari F430 F1 Spider eller Lamborghini LP560-4.

Från skiss till produktion och montage

Tack vare vårt långa samarbete med Hertz, har vi en nära kontakt med Anders Tärnell, Marknadschef på Hertz. I samråd med Hertz tog vi fram skisser för detta spännande uppdrag vilket innefattar foliering av både små och stora fordon – allt från trampbil, Ferrari, Lamborghini till släpbil. Trampbilarna är till antalet 15st och är till ett kundevent hos Volvo där de ska användas utomhus. Sportbilarna ska användas av Hertz Supercars och släpet används som transportmedel av dessa italienska dyrgrip.

Uppdraget började med demontage av den helfolierade dubbhytten och släpet samt därefter monterades ny vit matt helfoliering och även partiellt på släpet. Sedan folierade vi trampbilen, Lamborghini samt applicerade Hertz gula dekaler på alla fordon, inklusive en flammade röd Ferrari – allt enligt godkänd skiss.

Det har verkligen varit ett spännande projekt! Montaget var speciellt utmanande eftersom att foliera en bil är både konst och handarbete. Vid bilfoliering måste man vara noggrann med detaljerna och ta hänsyn till bilens böljande former för att framhäva dessa på bästa sätt.

Till Hertz har vi även folierat ett tiotal Volvo S60 och det ultimata stadsfordonet – elbilen Renault Twizy, som tydligen väcker stor uppståndelse och får många beundrande blickar på Stockholms gator!

Vi är tacksamma för det goda och långa samarbetet vi har haft med Hertz och ser fram emot fler utmanande uppdrag!

Certifierad 3M™ MCS™ både för tillverkning och montage

Systemtext är certifierad 3M™ MCS™ både för tillverkning och montage och tillhandahåller 3M™ MCS™ garantier till kunderna. Detta gör att ni med förtroende kan vända er till oss med era dekorprojekt oavsett om det gäller ett eller flera fordon. Detta säkerställer att den dekor ni investerar i kommer att appliceras av auktoriserad personal som är utbildad att utföra monteringen.

För ytterligare information, kontakta:

Monica Andersson,
Systemtext AB