Systemtext levererar skyltlösningar till Stars and Stripes nya restaurang på Emporia i Malmö

Sportbarsmiljö för personer som gillar mat, sport och att umgås

Stars and Stripes är en franchisekedja med restaurang och sportbarskoncept som bygger på att erbjuda bra mat och dryck i en väldesignad sportbarsmiljö till personer som gillar mat, sport och att umgås. Den moderna och välkomnade miljön karakteriseras av varma panelväggar i orange och valnöt mixat med stora, svart-vita motivtapeter av berömda sportstjärnor samt flera TV-skärmar som visar sport från världens alla hörn.

Moderna och estetiskt tilltalande skyltlösningar med LED-teknik

Till Stars and Stripes senaste sportbar på Emporia i Malmö har vi fått i uppdrag att leverera och montera ett komplett skyltkoncept. Detta inkluderar bland annat en snygg ljuslåda som är invändigt belyst av modern LED-teknik. Denna ljusskylt har en front i akrylplast där både logotype och text är infällda. På ytorna utan text monterade vi raka bitar av ”Flexneon” som är en slags LED som efterliknar de klassiska neonrören. Helhetsintrycket blev en modern och estetisk tilltalande ljusskylt med mycket bra ljusstyrka.

Dessutom har vi levererat och monterat tre stycken 4-meter breda kontursågade LED-skyltar med ”Stars and Stripes Grill & Sportbar” logotypen. Dessa hänger ned från taket med hjälp av regelbara pendlar. Från taket hänger även tre stycken läckra ljuslådor med ”The original grill & sportsbar”. Även dessa är invändigt belysta med LED-teknik. Väggarna pryds av separatmonterade vitlysande LED-siffror av viktiga årtal och det finns även en tjusig dubbelsidig LED-belyst flaggskylt med två infällda spottar.

Motsvarar våra skyltlösningar era förväntningar?

- Absolut gör de det, vi har höga krav på de leverantörerna vi väljer att arbeta med och Systemtext lever verkligen upp till de krav och förväntningar vi har, svarar Bo Hansson, VD Nordiq.