​Hamdija Jusufagic talar om vikten av visioner på Malmö Stads Ledarskapsdag

Den 8 november deltar Hamdija Jusufagic på Malmö Stads årliga Ledarskapsdag. Temat i år är ”Vikten av visioner – för ledarskap, för utveckling och som förenande kraft”. Drygt 1100 chefer kommer att delta under dagen.

Programmet är en heldag på Malmö Arena under ledning av radioprofilen Susanna Dzamic. Dagen inleds av stadsdirektör Jan-Inge Ahlfridh. Därefter kommer kommunstyrelsens ordförande Katrin Stjernfeldt Jammeh att tala om det visionära ledarskapet. Hamdija Jusufagic, grundare och vd för System Verification, är inbjuden att dela med sig av sina tankar kring visioner och deras betydelse för en organisation. Sedan starten av System Verification 2002 har Hamdija Jusufagic haft en tydlig vision, men också utvecklat den i takt med att omvärlden förändras.

”Det känns väldigt roligt att bli inbjuden till Malmö Stad och få inspirera med den resa System Verification gjort, där en tydlig riktning och modiga beslut varit avgörande,” säger Hamdija Jusufagic.

• offentlig sektor
  • malmö stad