System Verification är nu certifierade för både ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015

Vi är stolta att kunna meddela att System Verification som första och enda QA-bolag i Sverige är certifierade enligt nya standarden för kvalitet ISO 9001:2015 samt för miljö ISO 14001:2015. ”Detta borde vara en självklarhet för alla som arbetar med kvalitet,” säger Hamdija Jusufagic, CEO för System Verification.

Redan 2010 blev System Verification som ensamt bolag i QA-branschen i Sverige kvalitetscertifierade enligt ISO 9001. Nu har System Verification blivit certifierade för nya ISO 9001:2015 och samtidigt genomfört arbetet för att bli miljöcertifierade enligt ISO 14001:2015.

”Miljöcertifieringen är ett stort och viktigt steg för oss och helt i linje med vår vision Improving Digital Life. Vi arbetar strukturerat med miljöfrågorna och stöttar våra kunder i deras arbete. I ett första steg handlar det om att minska transporter, källsortera och hantera elektronikskrot på ett ansvarfullt sätt,” säger Jonas Gyllenspetz, Strategic HR Manager på System Verification.

System Verification har genom åren arbetat mycket aktivt med sitt ledningssystem och har stor rutin att formulera, efterleva och följa upp processer. Denna erfarenhet är till nytta när ISO 14001:2015 nu implementerats.

”Kvalitet och proaktivitet är våra värderingar. Vi ställer höga krav på leveranssäkerhet och projektgenomgörande, och kommer vara lika ambitiösa i vårt miljöansvar,” säger Jonas Gyllenspetz.