​System Verification rekryterar Erik Helsing som COO

System Verification har utnämnt Erik Helsing till ny COO för Sverige med placering i Stockholm. Erik lämnar därmed en lång karriär inom Sigma IT och EnvokeIT för att företrädesvis arbeta med strategisk försäljning och åtagandeaffärer.

”Vi är mycket glada att få ombord Erik, som har lång erfarenhet av såväl ledarskap och försäljning som att bygga team och verksamheter. Han blir ett starkt tillskott till teamet i Stockholm och i vår centrala säljorganisation,” säger Erik Björhäll, CEO Sweden.

Erik Helsing kommer närmast från EnvokeIT där han hade rollen som COO. Dessförinnan arbetade han inom Sigma IT under mer än 20 år i flera olika ledande befattningar inom strategisk försäljning och som ansvarig för regional tillväxt i Stockholm. Under en tidigare period i sin karriär var han med och etablerade affärsområdet Quality & Test i Göteborg och Stockholm. Den röda tråden har alltid varit en stark drivkraft att utveckla såväl affärer som människor.

“Jag har följt System Verification under en tid och är imponerad över den resa, speciellt förflyttningen från traditionell konsulting till abonnemangstjänster som till exempel monitorering. De är fokuserade, professionella och har en varm och välkomnande företagskultur. Det tilltalar mig, och jag ser fram emot att få vara med att utveckla framför allt Stockholmsregionen,” säger Erik Helsing, COO Sweden.

Erik Helsing kommer att ingå i ledningsgruppen för System Verification Sweden. Han tillträdde sin tjänst den 12 augusti.

• stockholm
  • sigma
  • quality assurance
  • it
  • erik helsing

System Verification är Sveriges största oberoende QA-bolag. Vi hjälper våra kunder att realisera sin digitala strategi genom innovativ och effektiv kvalitetssäkring av mjukvara. Vi designar in kvalitet i systemen, vilket skapar långsiktigt hållbara lösningar. Vi erbjuder en komplett QA-portfölj med analys, kravhantering, test, utveckling och mjukvaruverktyg samt utbildning. Vi har kontor i Malmö (HK), Helsingborg, Göteborg, Stockholm, Sarajevo, Bonn och Frankfurt. System Verification är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015.