Svensk Tex-Mex kedja öppnar restauranger i Malmö

Den svenska Tex-Mex kedjan Taco Bar ser en växande efterfrågan och undersöker nu möjligheten till ett flertal nyetableringar i Malmöregionen.

Svenska Taco Bar är idag den största Tex-Mex kedjan i Sverige. Företaget öppnade sin första enhet 1983 har sedan dess vuxit till 24 restauranger, varav hälften finns i Stockholmsområdet.

-  Vi ser stora möjligheter i den expansiva Malmöregionen just nu och söker personer som vill utvecklas och driva eget företag i samarbete med oss, säger Lars Callebro, VD på Taco Bar.

Att vara franchisetagare till Taco Bar innebär att man driver sin egen restaurang och mot en avgift får använda varumärket, ta del av inköpspriser, utbildning, koncept och marknadsföring.

Fakta/Franchising

Enligt en färsk undersökning från HUI Research står idag franchising för 5,6 procent av Sveriges BNP och näringen sysselsätter drygt 110 000 personer, en ökning med 7 procent på två år. Antalet franchisekedjor som försätts i konkurs är bara en tredjedel så många som bland andra företagsformer. Källa: Svensk Franchise och HUI

Lars Callebro, VD, 0709-93 45 56

Johan Ideström, rekryteringskonsult, Franchise Group, 0733-584601