Framgångspodden intervjuar Jan Höjman, VD, Tailor Store

Alexander Pärleros intresserar sig för framgångsfaktorer i sin populära och uppskattade podd Framgångspodden. Idag släpptes avsnitt 78 som består av en intervju med med Jan Höjman, VD på Tailor Store.

Tailor Store verkar i en egen unik nisch i en klädbranschen. Det finns ingen uppsydd kollektion. Alla kläder sys upp på kundens beställning och det finns möjlighet att själv sätta sin prägel på plaggen i e-handelns designverktyg. Produktionen sker i eget skrädderi på Sri Lanka med schyssta arbetsvillkor. Det innebär att Tailor Store producerar kläder utan kompromisser. “Kläderna passar och folk kommer tillbaka.” berättar Jan Höjman i programmet.

I avsnittet berättar Jan om sin bakgrund och om sin långa karriär som ledare. Lyssnaren får många bra tips om ledarskap. En bit in i programmet börjar den spännande berättelsen om Tailor Store. Lyssnaren får följa med till Sri Lanka och starten 2004. Det är en resa med kulturkrockar, många koppar te och massor av skjortor. Idag arbetar cirka 500 personer på Sri Lanka med att sy skjortor och kostymer och i Helsingborg arbetar ett tjugotal personer med utveckling, IT och marknadsföring.

Lyssna på Jan Höjman i Framgångspodden!

-----------

Att beställa genom Tailor Store är ett modernt och smart sätt att köpa kläder:

• 100% perfect fit guarantee på ditt första beställda plagg.
  • Skjortan blir unik för just dig.
  • Våra medarbetare i skrädderiet på Sri Lanka har schyssta arbetsvillkor.
  • Frakten är gratis och vi klimatkompenserar till 100%.