Nyhet -

Tailor Store fick hedersutmärkelse som "official honoree" inför den 12:e årliga Webby Awards utdelningen

Helsingborg, 15:e april 2008 – Webby Awards - ”Oscars of the Internet” - har gett Tailor Store ett hedersomnämnande som ”Official Honoree”, en utnämning som visar på exceptionellt bra arbete. Websidan www.tailorstore.com är utvecklad och producerad internt av Mats Ola Ström, Magnus Loodberg, Denis Schlesinger, Louise Ljungberg och Jan Höjman.

Webby Awards utdelningen, hyllad som ”Oscars of the Internet” av New York Times, är internationellt ledande när det gäller utmärkelser för framstående Internetarbeten inkluderande Websidor, Interaktiv annonsering, Online film & video och mobila websidor. Bedömningen inför utmärkelserna görs av IADAS, International Academy of Digital Arts & Science, som är en globalt verksam organisation med medlemmar som bl a David Bowie, Jamie Oliver, Harvey Weinstein, internetinnovatören Vinton Cerf och RealNetworks VD Rob Glaser.

”Webby Awards hedrar och ger utmärkelser till företag som presterat exceptionellt väl och som visar var ribban skall ligga för Internet,” säger David-Michel Davies, verställande chef på Webby Awards. ”Tailor Stores officiella hedersomnämnande är ett bevis på skickligheten, skapandekraften och visionen hos de som gjort websidan.”

”Vårt mål är att vara den bästa butiken för måttbeställda kläder på den snabbväxande on-line marknaden. Webby Awards utmärkelsen bekräftar verkligen att vi är på rätt väg. Vi är mycket stolta!”, säger Jan Höjman, VD Tailor Store Sweden.

Det 12:e årliga Webby Awards evenemanget omfattade 10 000 företag från mer än 60 länder. Av de 10 000 företagen var det mindre än 15% som fick officiellt hedersomnämnande som Official Honoree.

Om Tailor Store:

Tailor Store marknadsför måttbeställda skjortor och tillbehör i onlinebutiken www.tailorstore.com. Företaget, som grundades 2004, har kunder i mer än 35 länder och en årlig tillväxt på över 100%. Huvudkontor och distributionscentrum ligger i Helsingborg.

Om Webby Awards:

Webby Awards utdelningen, hyllad som ”Oscars of the Internet” av New York Times, är internationellt ledande när det gäller utmärkelser för framstående Internetarbeten inkluderande Websidor, Interaktiv annonsering, Online film & video och mobila websidor. The Webby Awards grundades 1996 och den 12:e årliga upplagan omfattade 10 000 tävlande företag från över 60 länder. Bedömningen och presentationen av utmärkelserna görs av IADAS, International Academy of Digital Arts & Science. The webby Awards sponsras och stöds av bl a Adobe; The Creative Group; Verizon; AOL Video; dotMobi; Level3; Adweek; Fortune; Reuters; Variety; Wired; IDG: Brightcove; PricewaterhouseCoopers; 2advanced.Net; KobeMail and Museum of the Moving Image.

Om International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS):

International Academy of Digital Arts and Sciences ägnar sig åt kreativ, teknisk och professionell utveckling inom Internet och interaktiva media. Akademin är en intellektuellt diversifierad organisation med över 500 medlemmar bestående av ledande experter inom ett flertal områden som musikern David Bowie, Internetinnovatören Vinton Cerf, Den Nakne Kocken Jamie Oliver, mode designer Max Azria, ”Simpsons” upphovsman Matt Groening och RealNetworks VD, Rob Glaser. The Webby Awards och The International Academy of Digital Arts and Sciences är registrerade varumärken som tillhör International Data Group. För mer information se www.iadas.net .

jan.hojman@tailorstore.com

Tailor Store Sweden