Elbilar och lättklädd reklamfilm populärast läsning bland beslutsfattare under valveckan

Blogginlägg   •   Maj 26, 2014 15:01 CEST

Veckan innan EU-valet läste beslutsfattare och ledningsgrupper inom teknik, ekonomi, finans, marknadsföring, och HR helst om elbilar och Sverigedemokraternas lättklädda reklamfilm,  allt enligt mediehuset Talentum.

Varje vecka sammanställer mediehuset Talentum Sverige de mest lästa artiklarna bland sina nyhetssajter affarsvarlden.se, nyteknik.se, dagensmedia.se, lag-avtal.se, arbetarskydd.se och ingenjorskarriar.se.

Mest lästa artiklar 19-25 maj:

1. SD-kvinnor om sin lättklädda reklamfilm: "Tycker att den är ganska tydlig” (Dagens Media)
  2. Fiatchefen: Köp inte vår elbil (Ny Teknik)
  3. Expert: Olycksfärjan hölls ihop med gaffatejp (Ny Teknik)
  4. Fem myter om elbilar (Ny Teknik)
  5. Telias bredband begränsar internet (Ny Teknik)

Om Talentum:

Talentum Sverige är ett dotterbolag till den finska mediekoncernen Talentum Oyj. Tillsammans bildar vi ett av nordens största mediehus inom business to business och vi hjälper dig in till ledningsgruppen. I Sverige ger vi ut tidningarna Affärsvärlden, Ny Teknik, Dagens Media, Lag & AvtalArbetarskyddKonsultguiden, och Teknikhistoria, med tillhörande webbtidningar, mobilsajter samt ett flertal online-nyhetsbrev. Dessutom driver mediehuset karriärsajten Ingenjörskarriär tillsammans med Sveriges Ingenjörer och eventbolaget Talentum Events.