Åtråvärd ledarskapsutmärkelse firas av svenska chefer - Årets ledare 2016 tillkännages imorgon 22 november

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2016 10:00 CET

Hélène Barnekow Head of Region Sweden and Executive Vice President, Telia Company

Den 22 november delas utmärkelsen Årets Ledare ut för 33:e gången. Priset delas ut under en bankett på Berns Salonger som inleds med ett mingel kl 18.30.

Kvällen samlar ca 220 gäster från ledande positioner i Sveriges näringsliv och offentlig verksamhet. Bland gästerna märks bland andra vd från Sveriges Radio, Assa, SJ, Avanza och Sodexo.

Temat för kvällen är Ledarskap och digitalisering, något som huvudtalaren Hélène Barnekow från Telia Company har stor erfarenhet av. Hon kommer att dela med sig av sina erfarenheter och inspirera till handling inom detta viktiga ämne som påverkar alla branscher och samhället i stort.

Moderatorer för kvällen är Rafaela Lindeberg, till vardags nyhetsankare på Ekonominyheterna tillsammans med Affärsvärldens chefredaktör Erik Wahlin. Vinnaren kommer att avslöjas ca 21.20 och intervjuas på scenen av Erik Wahlin.

Om Årets Ledare
Årets ledare är Sveriges förnämsta utmärkelse i sitt slag. Utmärkelsen delas ut till en person som har uppvisat ett enastående ledarskap inom näringsliv eller förvaltning. Utmärkelsen instiftades 1984 och delas alltså ut för 33:e gången. Bland tidigare pristagare märks bland andra Marcus Storch (Aga), Salvatore Grimaldi (Monark), Stefan Persson (H&M), Cristina Jutterström (Dagens Nyheter), Eva Hamilton (SVT), Olof Faxander (SSAB), Johan Malmquist (Getinge) och Pär Boman (Handelsbanken).

Juryn består av:

• Pär Boman, styrelseordförande, Handelsbanken
  • Eva Hamilton, styrelseledamot, LKAB
  • Carl-Henric Svanberg, styrelseordförande, BP och AB Volvo
  • Per Blom, Partner, PA Consulting Group
  • Jan Dernestam, Managing Partner, Mannheimer Swartling
  • Mats-Ola Bydell, Senior Client Partner, Global Industrial Market, Board & CEO Succession Practice, Korn Ferry
  • Jon Åsberg, juryns ordförande

Deadline för pressackreditering är tisdag den 22 november kl 13.00. Antalet fotopass är begränsat och presskort krävs.

Kontakta:

Josefine Wollert, 0721-82 76 93, josefine.wollert@talentumevents.se

Camilla Lejon Alvfeldt, 0733-17 54 11, camilla.alvfeldt@talentumevents.se

Talentum Media är en del av den finska mediekoncernen Alma Media. I Sverige ger vi ut tidningarna Affärsvärlden, Ny Teknik, Dagens Media, Lag & Avtal, Arbetarskydd, Konsultguiden, och Teknikhistoria på olika plattformar. Dessutom driver mediehuset karriärsajten Ingenjörskarriär tillsammans med Sveriges Ingenjörer, eventbolaget Talentum Events samt Talentum Brand Arena. Talentum Media ingår i affärssegmentet Alma Talent.

Talentum Media AB, organisationsnummer 556136-1550