Christina Öst blir ny chefredaktör för Lag & Avtal och Arbetarskydd

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2017 13:53 CET

Den 8 maj tillträder Christina Öst som ny chefredaktör för den arbetsrättsliga tidskriften Lag & Avtal och arbetsmiljötidningen Arbetarskydd. Christina har lång erfarenhet som ledare inom media. Hon är idag chefredaktör för Juseks medlemstidning Karriär. Hon har även varit tf chefredaktör under en period för Lag & Avtal och Arbetarskydd.

- Jag är jättenöjd med denna rekrytering och jag är övertygad om att Christina är rätt person att fortsätta att vidareutveckla båda titlarna och affären krig dessa, säger Ulf Magnusson vd på Alma Talent som ger ut tidskrifterna.

Lag & Avtal bevakar arbetsrättens utveckling i Sverige och Europa. Målgruppen för tidskriften är HR-chefer, förhandlare bland arbetsmarknadens parter och arbetsrättsjurister. Tidningen kommer med 12 nr per år, ger ut flera nyhetsbrev som hjälper läsarna att göra rätt från början.

Arbetarskydd är arbetsmiljötidningen som bevakar och förklarar hur man som arbetsgivare och skyddsombud kan jobba proaktivt med arbetsmiljöfrågorna inom bl.a. industri-, vård-, gruv-, skog och byggsektorerna. Tidningen kommer med 12 nummer per år tillsammans med ett flertal nyhetsbrev.

Ulf Magnusson vd Alma Talent 070-569 09 28 ulf.magnusson@almatalent.se