Mediehuset Talentum lanserar bilsajt

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2016 13:29 CET

En nyhetssajt med det senaste inom tjänstebilsområdet. Det är Talentums senaste stora mediesatsning. Sajten Allatjänstebilar.se blir mediehusets första riktiga motorsajt och uppskattas redan vid lanseringen ha en räckvidd på ca 400 000 exponeringar/vecka genom att finnas på Talentums samtliga sajter.

– Majoriteten av alla nya bilar är tjänstebilar, det är uppenbart att nyheter och information inom området är större än någonsin, säger motorjournalisten Håkan Nilsson som värvats till redaktionen inför satsningen.

Med ”inspirerande nyheter, regelbundna biltester, fördjupande artiklar och kvalitativa nyhetsbrev” ska Allatjänstebilar locka bilintresserade personer inom näringslivet. Sajten ska förmedla det senaste inom allt relaterat till att köra bil i tjänsten.

– Läsarna är beslutsfattare, chefer, företagare och andra påverkare inom näringslivet. Det är personer vi redan når via mediehusets ledande affärstidningar. Styrkan i denna satsning är att innehållet kommer ha en given plats inom dessa kanaler, vilket innebär ett helt nytt sätt att nå ut till målgruppen, säger Mikael Gullström, som är produktchef för sajten.

Allatjänstebilar.se fokuserar på tester och nyheter som rör tjänstebilar, men även yrkesbilar (lätta transportbilar). För att ytterligare tillgodose läsarnas behov av information, särskilt de som är intresserade av basbelopp och policys, har nyhetskategorin Drömbilar skapats.

Sajten tändes den 1 november och förväntas fylla en viktig lucka på marknaden för motornyheter. Förutom de veckovisa 400 000 exponeringarna, når sajten ut till drygt 150 000 läsare av nyhetsbrev.

Mikael Gullström, ansvarig utgivare 070-814 51 54 mikael.gullstrom@talentum.com

Håkan Nilsson, motorjournalist och kontakt för generalagenter 0707-72 56 70 hakan.nilsson@talentum.com

Talentum Media är en del av den finska mediekoncernen Alma Media. I Sverige ger vi ut tidningarna Affärsvärlden, Ny Teknik, Dagens Media, Lag & Avtal, Arbetarskydd, Konsultguiden, och Teknikhistoria på olika plattformar. Dessutom driver mediehuset karriärsajten Ingenjörskarriär tillsammans med Sveriges Ingenjörer, eventbolaget Talentum Events samt Talentum Brand Arena. Talentum Media ingår i affärssegmentet Alma Talent.

Talentum Media AB, organisationsnummer 556136-1550