Ny Teknik lanserar digital premiumtjänst

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2018 08:45 CEST

I dag är det premiär för Ny Teknik Premium. Det är en ny digital innehållssatsning från Sveriges största teknikredaktion som ökar värdet av att vara premiumkund hos Ny Teknik.

Allt fler söker sig till Ny Teknik för att läsa om allt spännande som sker inom teknikutvecklingen och hur det påverkar vår vardag och framtid. I dag har Ny Teknik knappt en miljon unika besökare online per månad och cirka 220 000 läsare av papperstidningen, varav 130 000 är betalande prenumeranter.

Med tjänsten Ny Teknik Premium tar Sveriges största tekniktidning ännu ett kliv den pågående digitala utvecklingen med stort fokus på bättre upplevelse och nytta för läsarna.

- Ny Teknik Premium är en tydlig innehållssatsning som ska skapa mer utrymme för journalistik som gör skillnad för våra läsare. Vi bygger ett ekosystem av innehåll, tjänster och kanaler som ska öka värdet av att vara betalande prenumerant och annonsör hos Ny Teknik, säger Per Danielson, chefredaktör på Ny Teknik.

Lanseringen av Ny Teknik Premium innebär flera förändringar för läsarna. Dels låses delar av innehållet på nyteknik.se, papperstidningen delas ut varannan vecka istället för varje vecka, prenumeranter får ett exklusivt och samlat innehåll digitalt de veckor som tidningen inte delas ut. Under våren fylls tjänsten bland annat på med digitala utbildningar och möjlighet att ladda hem fördjupande kompendier inom aktuella ämnen.

Ny Teknik Premium ingår för alla befintliga prenumeranter. För den som vill ta del av allt innehåll och digitala tjänster är det enkelt att skapa ett konto och testa tjänsten gratis fram till 15 augusti.

-Det här är starten på nästa steg i Ny Tekniks utveckling. Mycket kommer att hända kommande år och vill bjuda in alla som läser oss gratis online i dag att testa premiumtjänsten ordentligt innan de bestämmer sig för att fortsätta som betalande medlemmar eller inte, säger Per Danielson.

Under de senaste nio månaderna har läsningen i Ny Tekniks digitala kanaler ökat kraftigt. Innehållet skapar även Sveriges största engagemang bland läsare i sociala medier.

-Våra mätningar visar att vi ligger ett stort steg före våra konkurrenter när det kommer till delningar, likes och kommentarer på vårt innehåll i sociala medier. Vi ser även en stor aktivitet i våra kommentarsfält på nyteknik.se. Vi har engagerade och otroligt kunniga läsare som bidrar med insikter som andra läsare vill ta del av, säger Per Danielson.

För mer kontakt: Per Danielson per.danielson@nyteknik.se 08-796 66 00