Nytt annonspaket når de rikaste och mäktigaste

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2018 16:34 CET

Nytt annonspaket når de
rikaste och mäktigaste

Affärsvärlden och Fokus, två av Sveriges främsta magasinstitlar, går samman om ett nytt annonspaket: B2B Impact.

B2B Impact-paketet lanseras den 29 januari, når 119 000 läsare, och vänder sig mot annonsörer som vill nå Sveriges tyngsta målgrupp. Den typiska läsaren är en högutbildad höginkomsttagare i storstaden och en early adopter.

– Affärsvärlden är den perfekta partnern att skapa den här typen av mediepaket med. Jag tror det här kommer bli ett kraftfullt erbjudande till en marknad som saknat alternativ till den här målgruppen, säger Fokus chefredaktör Claes de Faire.

– Det känns väldigt roligt att göra detta tillsammans med Fokus, ett magasin som står för samma grundmurade trovärdighet som Affärsvärlden. Vi kompletterar varandra utmärkt, säger Affärsvärldens chefredaktör Erik Wahlin.

Projektledare är Petra Jängnemyr på Fokus och Lars Torndahl på Affärsvärlden.

Kontakt:

Petra Jängnemyr, Fokus: 08 410 272 00, petra.jangnemyr@fokus.se