Talentum lanserar nöjesmagasin för ingenjörer och tekniker

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 15:00 CET

Förra året lanserade Talentum ett nytt magasin Teknikhistoria som snabbt drog in över 15 000 betalande prenumeranter. Nu kommer nästa konsumentsatsning i form av nöjesmagasinet Efter Jobbet.

- Efter Jobbet är ett magasin för personer som gillar problemlösning, underhållande texter och som vill veta mer om hur saker fungerar, berättar Mikael Bergh, chef för Talentums marknadsavdelning.

Den primära målgruppen är Ny Tekniks drygt 400 000 läsare som varje vecka kommer i kontakt med Ny Tekniks olika kanaler, t ex tidning, webb, nyhetsbrev och mobilsajt.

Talentum Media AB är ett dotterbolag till den finska mediekoncernen Talentum Oyj. Tillsammans bildar vi ett av nordens största mediehus inom business to business . I Sverige ger vi ut tidningarna Affärsvärlden, Konsultguiden, Ny Teknik, Dagens Media, Arbetarskydd, Lag&Avtal och Teknikhistoria, plus tillhörande webbtidningar, mobilsajter samt ett flertal online-nyhetsbrev.