Teknikbolag med stor potential presenteras i Malmö

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2018 08:05 CEST

Inom kort listas Sveriges 33 främsta teknikbolag av Ny Teknik och Affärsvärlden. Flera av de nominerade bolagen är från Skåne och den 13 april inleds urvalet till listan genom en presentation av tre bolag i Malmö.

33-listan är ett samarbete mellan Ny Teknik och Affärsvärlden och innebär en bred granskning av teknisk innovation och framtida kommersiella möjligheter för ca 200 nominerade bolag. Turnén gör fem lokala stopp i Sverige varav Malmö är först ut. Tre bolag pitchar för både jury och publik och vinnaren direktkvalificerar sig till en plats på årets lista.

Följande tre företag pitchar i Malmö:

Sentian.ai och Martin Rugfelt (vd) – innovativa AI-lösningar för industriföretag

Cellevate och Maximilian Ottosson (vd) - innovation för cellodling inom biotech

Watersprint AB ochLinda Kokkola (coo) – innovation för vattenrening

Kriterierna för nominerade bolag är att affärsidén är baserad på en innovation, att företaget inte är äldre än sju år och att det inte är noterat på någon form av handelsplats. Stora svenska framgångsbolag som Spotify, Izettle, Simris Alg och Truecaller har i tidigt skede uppmärksammats på 33-listan. Listan publiceras i sin helhet den 16 maj.

För mer information, vänligen besök 33-listan.se

För pressanmälan till eventet vänligen maila till: ida@ikonstockholm.se

När: 13 april

Var: Scandic Stortorget