SUMMERBURST OCH TALLINK BJUDER PÅUNIK DJ-KRYSSNING TILL TALLINN

SUMMERBURST OCH TALLINK BJUDER PÅUNIK DJ-KRYSSNING TILL TALLINN

Sveriges främsta partyfestival Summerburst och Tallink gör gemensam sak och bjuder in till den första gemensamma DJ-kryssningen Garden Stage Cruise till Tallinn den 6 oktober. Med på kryssningen är inga mindre än Otto Knows, Vigiland, Swanky Tunes, Broiler, Morten, Salvatore Ganacci, Sylvain Armand, Adrian Lux och Samin Adjoudani.

Den 6 oktober lämnar Summerburst Sverige för första gången land för en festivalkryssning med Tallink till Tallinn. Garden Stage Cruise bjuder på flera tunga artister ombord så som svenska musikexporterna Otto Knows och Vigiland, danska MORTEN, Swanky Tunes, Broiler, Salvatore Ganacci, Sylvain Armand, Adrian Lux och Samin Adjoudani.

- Vi strävar ständigt efter att vara nytänkande och att vara först på marknaden med nya koncept på våra flytande arenor. Jag är mycket glad över att vi nu lyfter en mycket häftig festival ombord på vårt Tallink fartyg. Vi kan utlova 40 timmars fest och en upplevelse utöver det vanliga, säger Vala Esfahanian, Head of Entertainment & Onboard Experience på Tallink Silja AB.

- Det känns fantastiskt roligt att kunna ta med en så grym lineup ut på kryssning! Otto Knows, Swanky Tunes och Morten är heta namn, så vi är riktigt glada att kunna boka dem! Under Summerburst var Garden Stage scenen där vi hade välkända artister i en något mer inramad miljö, som ett gardenparty. Just den kombinationen kommer bli fantastisk på Tallinks fartyg. Det kommer helt enkelt bli en riktigt bra fest, säger Anders Boström, festivalgeneral för Summerburst. Tallink gick tidigare i år in som huvudsponsor för Summerburst och deltog på årets festivaler i Stockholm och Göteborg med VIP-tält på festivalområdet, bollhav för vuxna och flera tävlingar.

Nu tar Tallink samarbetet med Summerburst till nya höjder med en 40 timmars festivalkryssning i Summerburst anda. Under helgen får gästerna förutom fantastiska artister och två episka kvällar ombord möjlighet att ladda batterierna i Tallinn - en stad i förändring, och en av de mest hippa destinationerna i Östeuropa. Fartyget som under helgen utgör festivalområdet är Baltic Queen som har kapacitet för 2 800 passagerare.

- Vi ser det som en naturlig koppling mellan Summerburst och Tallink. Musik och underhållning är en stor del av vår verksamhet och därför letar vi alltid efter nya koncept att lyfta ombord. I somras var vi med på festivalen i land, vilket var väldigt uppskattat, så det är inte mer än rätt att vi nu tar ombord festivalen, säger Janis Pavuls, kommunikationsdirektör på Tallink Silja AB.
För mer information och bokningar https://www.tallinksilja.se/summerburst-garden-stage

Janis Pavuls, Tallink Silja AB, kommunikationsdirektör,
Mob: +46 73 978 60 34. E-mail: janis.pavuls@tallinksilja.com

Vala Esfahanian, Tallink Silja AB, Head of Entertainment and Onboard Experience Mob: +46 70 624 92 52. E-mail: vala.esfahanian@tallinksilja.com