Frame tittskåp i tre nya kulörer utvalda av Tambur

Scandinavian Design Factory lanserar nu FRAME tittskåp i tre nya kulörer: dusty pink, pale grey och crème, utvalda i samarbete med butiken Tambur.

FRAME är en vägghängd tredimensionell ram, formgiven av Studio Malin Lundmark. FRAME introducerades på marknaden 2014 med tillverkning i Sverige. Frame finns i tre olika utföranden.

Frame är innovativ och spännande i sin form, men jag kände att den inte riktigt kommit till sin rätt i de färger vi hittills haft. Den lekfulla formen behövde kompletteras med en mer modern färgsättning för att produkten verkligen skall blomma ut. Jag tycker att vi lyckats hitta tre nyanser som verkligen passar produkten, och som ligger i tiden säger Tamburs creative director Sebastian Bergström

Rekommenderat utpris

Frame High: 525 kr
Frame Wide: 525 kr
Frame Square: 425 kr

• Inredning

Tambur är ett inredningsföretag med butik på Folkungagatan 85 i Stockholm. Företaget grundades 2015 med målsättningen att skapa en unik mix av dekorationsföremål, bruksföremål och möbler från fristående formgivare och etablerade varumärken. Tambur har ett utpräglat hållbarhetstänk vilket tydligt avspeglas i butikens sortiment.