Lär dig sommarens bästa fotbollstrix

Fotbolls-VM är slut för denna gång, men ingen anledning att deppa! Håll istället fotbollsfesten levande med massa kul träning och nya tricks. Den 25 juli bjuder TanumStrand in till show och chans att prova på så kallad Football freestyle.

Fotboll freestyle är en förhållandevis ny enmans-sport som går ut på att kicka med en fotboll och samtidigt göra tricks utan att använda händerna.
- Man kan tävla i Football freestyle genom dueller en mot en, så kallade battles. Man får 30 sekunder på sig att göra sina bästa tricks innan det är motståndarens tur, berättar Björn Kjellbris från Football Freestyle Team som besöker TanumStrand den 25 juli för att visa trix och ge alla en chans att prova på.
- Vi vill inspirera och sprida glädje hos de unga gästerna. Att väcka nyfikenheten inför att leka spontant med bollen, säger Björn som själv kan nicka en boll med huvudet i över fem timmar.
Att sommarens fotbolls-VM har väckt bollintresset hos många barn och ungdomar, råder det ingen tvivel om.
- Det är så kul! Att träna Football freestyle har man garanterat nytta av även i den traditionella fotbollsträningen, säger Björn och välkomnar alla nyfikna till TanumStrand den 25 juli.

• turism
  • fotboll
  • sport
  • familj & barn

TanumStrand är en av Bohusläns största hotell- och konferensanläggningar med 165 rum, 97 stugor och egen gästhamn. Hotellet, som är öppet året runt, ligger alldeles vid Skagerraks strandkant, och kan ta emot upp till 1000 gäster för övernattning, middag, möten och aktiviteter.

Linn C Edvardsson

Presskontakt Marknadschef +46(0)736377276