Regionansvarig säljare till Europas ledande membranpumpstillverkare

Nyhet   •   Nov 28, 2018 11:40 CET

Regionansvarig säljare till Europas ledande membranpumpstillverkare

Om tjänsten

Ditt uppdrag är att skapa och utveckla kundrelationer och affärsmöjligheter inom din region. Genom täta kontakter, via telefon och kundbesök, bearbetar du självständigt både nya och etablerade kunder. Som regionansvarig säljare förväntas du själv planera ditt arbete för att kunna tillbringa så mycket tid som möjligt ute hos kund. Du utgår från kontoret i Kungälv och ingår i ett säljteam som består av fyra regionsansvariga och två innesäljare.

Vi söker dig som…

älskar att göra affärer och som av andra brukar beskrivas som en energigivare. Detta i kombination med din vilja att leverera toppservice gör dig till en säljare som sticker ut från mängden. För att trivas i rollen tror vi att du är en social lagspelare som är van att arbeta självständigt, samt att du har en stark inre drivkraft. Ditt sätt att arbeta är systematiskt, strukturerat och målinriktat. Du motiveras av att se resultat och att nå uppsatta mål. Då du kommer att ha mycket kundkontakt ser vi att du är affärsmässig och att du trivs med att vara ute hos kund.

Din profil:

• Tekniskt kunnig
  • Minst ett par års erfarenhet av försäljning, B2B
  • Du är service och lösningsorienterad
  • Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
  • B Körkort

Det är meriterande om du har någon form av branscherfarenhet och/eller har arbetat med industriförsäljning. Har du tidigare erfarenheter av CRM-system kommer det också vara till din fördel.

Vad Tapflo erbjuder dig

På Tapflo blir du en del av ett växande, generöst familjeföretag där möjligheterna är många och stämningen mellan kollegorna är varm och familjär. Vi erbjuder ett fritt och flexibelt arbete i en spännande, internationell organisation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett innovativt företag som ser sina medarbetare som den största framgångsfaktorn. Vi erbjuder konkurrenskraftig marknadsmässig lön, tjänstebil och generösa förmåner såsom bland annat friskvårdsbidrag och årlig skidresa med kollegorna. Vi har dessutom ett gym på jobbet som alla medarbetare gärna får använda.

Om oss

Tapflo levererar pumpar för effektiv och säker vätskehantering inom modern kemi-, livs- och läkemedelsproduktion.

Vi är Europas ledande tillverkare av tryckluftsdrivna membranpumpar och är etablerade i Sverige sedan 1980. Tapflo har idag säljkontor i drygt 30 länder och distribuerar till ca 75 länder på alla kontinenter. Vi är 18 anställda i Sverige och huvudkontoret ligger i Kungälv, där vi även har lager och serviceverkstad.

Ansökan och information

Du är välkommen med din ansökan till hr@tapflo.com Urval och intervjuer kommer att ske löpande!

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten, kontakta Emelie Johansson eller Försäljningschef Svante Fogelhamre på 0303-14050.