Taxiapp på engelska – nu kan våra turister färdas tryggt

Välkommen till ett tryggare TaxiSverige!  Välj en GUL taxi – då är du alltid trygg!

Många är historierna om hur utländska turister blir lurade att betala hutlösa priser för sina taxiresor. Att hitta seriös taxi kan vara svårt. Via Taxi 020s app har man sedan år 2012 kunnat beställa taxi till fast pris. Nu, precis till turistsäsongen, lanserar Taxi 020 sin taxiapp på engelska.

Laddar man ner och använder appen slipper man otrevliga överraskningar. Appen gör att man kan boka taxi direkt via mobilen på ett 60-tal orter i Sverige till ett fast pris

• Du får också veta var taxin befinner sig, när den kommer och numret på taxibilen. När taxin närmar sig får du en pushnotis så att du kan vara beredd, berättar Frederick Scholander, marknadschef på Taxi 020.

Det är Cabonline som tagit fram plattformarna för appen. Via Appstore eller via Google play går man in och hämtar hem den gratis. Appen finns tillgängligt både för iPhone, och Android och Windows

• Jag tycker att appen erbjuder en säker lösning för alla taxikunder. Nu när vi fått appen på engelska kan den med fördel nyttjas även av våra internationella kunder och samtliga turister så de undviker att hamna i bilar med en oseriös prissättning, påpekar Frederick Scholander. Att åka GULT är lika med att åka säkert!

Via appen får man total kontroll på sin resa, från bokning, hur taxin kör och när den kommer fram. Allt i realtid. Man kan också lägga in flera resebeställningar om man vet när man vill åka. Är man företagskund kan man åka mot faktura, på reskonto eller med kreditkort för att slippa all efterhantering och alla taxikvitton. Det är bara att kliva direkt ur taxibilen när man är framme. Enkelt och smidigt.

• Frederick Scholander

• Marknadschef Taxi 020 AB