Alla kommer i mål med Taxi Göteborg under Göteborgsvarvet

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2018 09:10 CEST

Håll, skoskav, knäsmärtor eller skrapsår? Anledningarna kan vara många när man tvingas bryta ett halvmaraton. Men under lördagen, den 19 maj, står Taxi Göteborg längsmed Göteborgsvarvet redo att köra löparna i mål om de tvingas bryta.

Taxi Göteborg har sedan flera år en viktig roll under Göteborgsvarvet. Med de sjutton ”brytstationer” som finns runt banan kan löparna känna sig trygga med att det alltid kan ta sig till mål. Kostnadsfritt körs deltagare som av någon anledning inte kan fullfölja loppet till målområdet.

- Göteborgsvarvet är ett av de evenemang som vi självklart ska vara delaktiga i. Året runt, alla timmar på dygnet, hjälper vi personer dit dem vill och så även på lördag. När det är löparfest i staden vill vi vara på plats och hjälpa alla hjältar som ger sig ut för att springa de 21km på Göteborgs gator, säger Petra Kling, Marknad- och Försäljningschef på Taxi Göteborg.

Bilarna kommer ha sin röda matta utrullad och inuti delas det ut vattenflaskor och något ätbar. Skulle en större olycka vara framme är förarna utbildade i hjärt- och lungräddning och bilarna utrustade med hjärtstartare - allt för att underlätta och komplettera räddningspersonalens arbete.

- Taxi Göteborg är en viktig del av transportorganisationen och servicen till deltagarna under Göteborgsvarvet. Det känns bra att löpare som tvingas bryta loppet får en trygg och smidig resa till målet, säger Varvsgeneralen Bo Edsberger.

- Vi är fantastiskt glada för det sponsorskap vi har med Göteborgsvarvet. Att vi får köra människor till målområdet, vi hjälper till där vi kan och vi är en trygghet i staden, avslutar Petra Kling.

Förra året körde Taxi Göteborg närmare 120 löpare till mål och lyckligtvis behövdes inte hjärtstartarna användas.

Som vanligt representeras även Taxi Göteborg bland löparna med ett lag från Taxi Göteborg och ett lag med kunder, totalt 30 löpare.

Petra Kling, marknadschef Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 18

Bilder för fri publicering kontakta ovan.

Taxi Göteborg erbjuder persontransport till företag, affärsresenärer, samhällets förvaltningar och privatpersoner i Västsverige sedan år 1922. Verksamheten bedrivs som en ekonomisk förening som centralt ansvarar för varumärke, bokningsservice och utbildning för de anslutna taxiåkerierna och deras 1300 förare. Taxi Göteborg utför dagligen över 6600 resor och är i särklass den största taxiverksamheten i Västsverige.