Jan Johansson ny styrelseordförande i Taxi Göteborg

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2014 16:07 CEST

På Taxi Göteborgs stämma i måndags kväll valdes Jan Johansson till Taxi Göteborgs nya styrelseordförande. Jan Johansson var till igår tillförordnad verkställande direktör för Taxi Göteborg, men tar nu istället över ordförandeposten.

Taxi Göteborg har de senaste åren utvecklats till att vara Västsveriges klart ledande taxibolag, både för affärsresenärer och privatpersoner. När Jan Johansson i slutet av förra året gick in som tillförordnad vd var hans huvudsakliga uppgift från styrelsen att se över de interna resurserna och optimera verksamheten.

– Det har varit oerhört intressant att vara med om att påbörja den här resan. Vi har nu en målbild och har bemannat vår ledning för att genomföra utvecklingen och har fått en bra start på nästa fas i vår utveckling. Då jag nu övergår till rollen som ordförande kan jag inte samtidigt inneha befattningen som tillförordnad verkställande direktör. Styrelsen har därför beslutat utse Andreas Kask till tillförordnad vd, säger Jan Johansson, nytillträdd styrelseordförande för Taxi Göteborg.
Andreas Kask kommer internt från Taxi Göteborg och har tidigare suttit som styrelseledamot i föreningen.

Taxibranschen står inför stora utmaningar. Både när det gäller affärsresenärer och att integrera arbetet som en naturlig del i kollektivtrafiken.
– Vi på Taxi Göteborg har arbetat hårt med dessa frågor och nu handlar det om att optimera möjligheterna och se till att hitta synergier i vår verksamhet. Vi är idag störst i Västsverige och tack vare det kan vi hålla en mycket hög service och tillgänglighet. Som styrelsens ordförande kommer jag fortsätta att arbeta med de övergripande frågorna på Taxi Göteborg och se till att vi fortsätter att utvecklas och vara det självklara taxivalet, säger Jan Johansson.

Jan Johansson, styrelseordförande Taxi Göteborg, tfn 0706-99 88 28