Ratta in Way Out West med Taxi Göteborg

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2017 10:00 CEST

Bildinformation: Tagen av fotograf hos TGEF.

Nu kör vi igen! Taxi Göteborg är mycket glada och laddade inför sin uppgift som samarbetspartner till musikfestivalen Way Out West. Evenemanget kommer att äga rum i Slottsskogen i Göteborg mellan den 10-12 augusti.

Taxibilar kommer vara tillgängliga vid Slottsskogens restaurang, Frihamnen/Bananpiren. Taxi Göteborg har samt ensamrätt på VIP-området vid Villa Belparc  för att hjälpa musikfantaster till och från evenemanget.

- Det ska bli jätteroligt att återigen finnas till hand för både artister och besökare under årets festival. Vi är ett företag med stor vana av evenemang och vet vad som krävs för att genomföra många resor under kort tid, säger Petra Kling, marknad- och försäljningschef på Taxi Göteborg.

Under Way Out West kommer Taxi Göteborg lägga stor fokus på logistiken för alla gästerna till och från festivalen.

- För att en festival av denna storlek ska fungera krävs bra logistik. Som besökare ska man ha möjligheten att kliva in i en taxi och ta sig till och från konserterna tryggt, smidigt och i tid - utan att behöva tänka allt för mycket annat än att ha roligt. Skulle regnet vara framme delar vi dessutom ut regnponchos och väljer solen att gassa kommer vi att dela ut vattenflaskor, avslutar Petra Kling.

Fakta: Way Out West är en musikfestival som arrangeras i Göteborg. Festivalen, som arrangeras av Luger sedan 2007, kombinerar uppträdanden på fem scener i Slottsskogen med konserter på scener runtom i Göteborg på kvälls- och nattetid. 2016 besöktes festivalen av ca 33 000 personer per dag, vilket var publikrekord.

Petra Kling, marknadschef Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 18
Jenny Jonasson, marknadskoordinator Taxi Göteborg, tfn: 031-65 15 43
Bilder för fri publicering kontakta: Petra Kling, marknadschef Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 18

Taxi Göteborg erbjuder persontransport till företag, affärsresenärer, samhällets förvaltningar och privatpersoner i Västsverige sedan år 1922. Verksamheten bedrivs som en ekonomisk förening som centralt ansvarar för varumärke, bokningsservice och utbildning för de anslutna taxiåkerierna och deras 1300 förare. Taxi Göteborg utför dagligen över 6600 resor och är i särklass den största taxiverksamheten i Västsverige.