Taxi Göteborg agerar transportservice för cyklister under Göteborgsgirot

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2016 15:30 CEST

För första gången ska Taxi Göteborg, Västsveriges största och äldsta taxiföretag, vara på plats under Göteborgsgirot då fler än 6000 cyklister samlas för att medverka i tävlings- och motionslopp. Taxi Göteborg kommer den 7 maj finnas som stöd för cyklister som behöver upphämtning och körning till depåer under loppet. Taxi Göteborgs förare har hjärt- och lungräddning som del i utbildningen, och hjärtstartare finns med på plats.

Taxi Göteborg hjälper till genom att hämta upp de cyklister som ringer efter upphämtning, cyklisterna blir sedan avsläppta vid den närmsta depån för att få ytterligare hjälp. Om olyckan skulle vara framme är det skönt att veta att Taxi Göteborgs förare får hjärt- och lungräddning som del i utbildningen, och hjärtstartare finns med på plats.

– För Taxi Göteborg, som har varit med som officiella leverantörer till GöteborgsVarvet i över tio år, känns detta som ett självklart samarbete. Intresset för cykling ökar ständigt, bland såväl elitcyklister som motionärer som upptäckt att cykling är en bra och utmanande träningsmetod. Såsom vi strävar mot att vara en trygghet för Göteborg varje dag, är vårt mål under Göteborgsgirot att vara en trygghet för cyklisterna, säger Petra Kling, försäljnings- och marknadschef på Taxi Göteborg.

Taxi Göteborgs kommer att ha brytbilar som kör till närmsta depå, och kommer även att finnas på plats i eventbyn. Deltagarna i Göteborgsgirot har ett telefonnummer skrivet på baksidan av deras nummerlapp, som de kan ringa för kostnadsfri upphämtning.

Petra Kling, marknadschef Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 18
Bilder för fri publicering kontakta: Rebecca Sinnerstedt, tfn 070-57 50 955