Taxi Göteborg firar tioårsjubileum med GöteborgsVarvet – har hjälpt 1000-tals löpare i mål

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2015 11:38 CEST

Sedan tio år tillbaka har Taxi Göteborg varit en del av GöteborgsVarvet. Även i år kan alla som springer känna sig säkra på att komma i mål. Taxi Göteborg kör nämligen alla som vill till mål som inte orkar ta sig dit för egen maskin. Dessutom är mer än hälften av bilarna utrustade med hjärtstartare om olyckan skulle vara framme.

Förra året hjälpte Taxi Göteborg 224 löpare i mål och året innan, en extremt varm dag, åkte hela 437 löpare taxi i mål. Lyckligtvis har hjärtstartarna ännu inte behövt användas, men de finns med som en extra trygghet längs banan.

– Det är ett fantastiskt sponsorskap vi har med GöteborgsVarvet. Det känns självklart att vi ska vara en del av detta likaväl som vi är en naturlig del av staden varje dag året om. De aktiviteter vi genomför under GöteborgsVarvet är ett koncentrat av det vi gör och vill vara till vardags. Vi kör människor till mål, vi hjälper till där vi kan och vi är en trygghet i staden, säger Petra Kling, marknads- och försäljningschef på Taxi Göteborg.

Taxi Göteborg bemannar 17 brytstationer med 20 brytförare. Placeringen av brytstationerna har förändrats lite sedan föregående år, och beroende på väder kan detta justeras ytterligare så att förarna är där det är störst risk att löpare kroknar.

Sponsorskapet är ett samarbete där alla känner sig som vinnare. Taxi Göteborg får chansen visa upp bilarna och verksamheten, löparna kan känna sig trygga och arrangören får en partner som gör nytta. Detta kan Madelene Gimlegård som är sponsoransvarig för GöteborgsVarvet bekräfta.

– Taxi Göteborg erbjuder deltagarna en bekväm taxiresa ända till mål – om de tvingas bryta loppet.
Ett sponsorskap med ett fyndigt koncept och som är värdefullt för många löpare.

Petra Kling, marknadschef Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 18