Taxi Göteborg fyller 90 år – bjuder på gratis kalastaxi och guidade turer i Göteborg

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 11:17 CEST

Under sommaren 2012 firar Taxi Göteborg 90 år. Bolaget startade 1922 och har sedan dess haft göteborgarnas förtroende och varit en naturlig del av Göteborgs stadsbild. Detta firar man nu genom att bland annat slumpa ut gratis kalastaxi-resor och bjuda på guidade taxiturer i Göteborg under Göteborgs Kulturkalas.

– Vi fyller 90 år och vill vi tacka våra lojala kunder genom att bland annat ha en särskild "kalastaxi" som går i trafik flera timmar varje dag, från och med nu och fram till den 19 augusti. Beställer man taxi från oss så kanske vår kalastaxi kommer och hämtar och då åker man gratis, berättar Eva Blomdahl, informationsansvarig på Taxi Göteborg.

Taxi Göteborg deltar också i göteborgarnas eget kalas – Kulturkalaset – den 14-19 augusti. I och runt Bältesspännarparken pågår flera olika kostnadsfria aktiviteter i Taxi Göteborgs regi. Göteborgarna erbjuds guidade taxiturer, i bekväma storbilar, med fasta avgångstider och enligt ”först till kvarn-principen”. Man kan även följa Taxi Göteborgs 90-åriga historia, tävla i Göteborgskunskap och ha chansen att vinna riktigt fina priser. Och köra bilbana med tidtagning!
– Det blir full fart i vårt tält, för alla åldrar. Samtidigt visar vi upp vår historia och vad vi står för idag. Och att taxi är en naturlig del i hur göteborgarna reser, säger Eva Blomdahl.

Eva Blomdahl, informationsansvarig Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 41
Bilder för fri publicering: Anders Ekhammar, tfn 031-701 33 37