Taxi Göteborg hårdsatsar på Göteborgsvarvet och bidrar med ”forskningstimmar” till Hjärt-Lungfonden

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 11:00 CET

I år hårdsatsar Taxi Göteborg på Göteborgsvarvet och bidrar samtidigt med ”forskningstimmar” till Hjärt-Lungfonden. Ju mer ”kundlaget” och ”personallaget” i Team Taxi Göteborg tränar inför varvet, och ju fortare det går för de två Taxigöteborglagen den 21 maj, desto fler forskningstimmar till Hjärt-Lungfonden.

Taxi Göteborg är en naturlig och viktig del av Göteborg och vårt engagemang i Göteborgsvarvet är ett utmärkt sätt för oss att både bidra och att synas, säger Claes Barkebo, vd för Taxi Göteborg.

Taxi Göteborg har varit engagerat och en viktig kugge i Göteborgsvarvet under fem år. Förutom att man kör alla som bryter loppet gratis till mål, har man 20 bilar för support utplacerade längs banan. 15 av bilarna, med specialutbildade förare, är också utrustade med hjärtstartare. Samtliga cirka 1 100 förare hos Taxi Göteborg är utbildade i hjärt- och lungräddning.

Inför årets varv tar man ytterligare ett kliv och låter ett ”kundlag” och ett ”personallag” utmana varandra.

Vi har ett 20-tal entusiastiska löpare i varje lag. Meningen är att de ska sporra varandra och samtidigt bidra med ”forskningstimmar” till Hjärt-Lungfonden. Ju mer de tränar och slutligen presterar på varvet, desto fler ”forskningstimmar” bidrar vi med, säger Lena Dahlström, försäljnings- och kundvårdsansvarig på Taxi Göteborg. Lena har själv sprungit Göteborgsvarvet fem gånger.

På Taxi Göteborgs hemsida kan man nu följa lagens träning och uppladdning och samtidigt se hur många ”forskningstimmar” som lagen har bidragit med. Här kan man även ta del av Johan Bruces träningstips. Johan är till vardags personlig tränare på SATS.

Vårt engagemang i Göteborgsvarvet bidrar till att både vår personal och våra kunder mår bättre. Dessutom finns vi nära till hands om någon skulle få akuta problem under själva loppet. I år blir det andra året som vi står längs varvet med våra specialutrustade taxibilar med hjärtstartare. Glädjande nog har vi hittills inte behövt använda hjärtstartarna, säger Lena Dahlström.

Claes Barkebo, vd Taxi Göteborg, tfn 0707- 51 33 10

Lena Dahlström, kund- och säljansvarig Taxi Göteborg, tfn 0707-51 33 05