Taxi Göteborg ser till att alla kommer i mål under GöteborgsVarvet

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 10:30 CEST

Varje år hjälper Taxi Göteborg flera hundra löpare under GöteborgsVarvet i mål. Med 18 brytplatser runt banan och 20 förare ser Taxi Göteborg till att alla som inte orkar ta sig i mål för egen maskin ändå kommer fram, och naturligtvis är resan fri för dessa kämpande löpare.

Håll ögonen öppna för våra nya beachflaggor med Taxi Göteborgs logotyp och texten ”Orken slut?” om det inte går att springa längre.

– Vi vill att alla ska känna sig säkra på att tryggt komma i mål i Göteborg. Oavsett om målet är Slottsskogen under GöteborgsVarvet eller att komma hem en sen kväll. Därför är vi såklart på plats för alla löpare under GöteborgsVarvet och ser till att även de kommer fram, säger Petra Kling, marknads- och försäljningschef på Taxi Göteborg.

Förra året hjälpte Taxi Göteborg 129 löpare i mål och året innan åkte 224 löpare taxi i mål. Drygt hälften av taxibilarna som trafikerar GöteborgsVarvet och kör löpare i mål har hjärtstartare i bilarna. Lyckligtvis har de ännu inte behövt användas, men de finns med som en extra trygghet längs banan.

– Det är ett fantastiskt sponsorskap vi har med GöteborgsVarvet. Det känns självklart att vi ska vara en del av detta likaväl som vi är en naturlig del av staden varje dag och natt året om, säger Petra Kling.

Taxi Göteborg bemannar 18 brytstationer med 20 brytförare. Placeringen av brytstationerna är samma som förra året, men beroende på väder kan detta justeras ytterligare så att förarna är där det är störst risk att löpare kroknar.

Petra Kling, marknadschef Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 18