Taxi Göteborg tecknar prestigefyllt riksavtal med lastbilstillverkare

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 12:00 CET

Från och med 1 mars kommer Taxi Göteborg ansvara för persontransporter för lastbilstillverkarens samtliga divisioner. Ett tvåårigt samarbetsavtal har tecknats. Det är tack vare ett nytt koncept från Taxi Göteborg som lastbilstillverkaren från Göteborg nu går tillbaka till Taxi Göteborg som leverantör av persontransporter. Konceptet grundar sig på tre typer av transporter: Executive, VIP och vanlig persontransport.

– Vi är naturligtvis oerhört stolta och glada över att få tillbaka dem som kund. Vi har de senaste åren arbetat hårt med att förändra och förbättra vårt erbjudande och möta våra kunders nya behov och utmaningar och jag ser det här avtalet som ett kvitto på att vi har kommit en bra bit på vägen med det arbetet, säger Taxi Göteborgs marknads- och försäljningschefen Petra Kling.

Det nya koncept som lastbilstillverkaren nu avtalar om med Taxi Göteborg bygger på att bilar och personal från Taxi Göteborg ska kunna hantera tre olika typer av transporter – Executive, VIP och vanliga persontransporter. Det kan röra sig om ostripade bilar med förare som bär kostym och slips, till att vara den vanliga taxibilen.

Som ytterligare kvitto på det långsiktiga och fokuserade utvecklings- och förbättringsarbete som Taxi Göteborg genomför fick i januari stolt ta emot Stora Trafiksäkerhetspriser i kategorin Årets entreprenör – för sitt arbete med säkerhet. Senast i raden i det arbetet är att Taxi Göteborg blir först i Sverige med att Syncertifiera samtliga sina förare.

Petra Kling, marknads- och försäljningschef på Taxi Göteborg, tfn + 46 (0)31-65 15 18
Bilder för fri publicering: Rebecca Sinnerstedt, tfn +46 (0)705-75 09 55