Taxi Göteborg vann upphandlingen av taxitjänster för SVT

Pressmeddelande   •   Mar 26, 2015 11:01 CET

Nu är det klart att Taxi Göteborg ansvarar för alla taxiresor till och från Sveriges Television i Göteborg. Det var helheten som Taxi Göteborg kunde erbjuda med service, tillgänglighet och pris som avgjorde till bolagets fördel.

– Det är naturligtvis oerhört roligt att vinna upphandlingen för SVT. Vi ser det som ett prestigeuppdrag eftersom många av de personer som kommer att åka med oss är samhällsintressanta och kända av olika skäl. Vi kan här visa den höga service vi alltid vill ge alla våra kunder, säger Petra Kling, marknadschef på Taxi Göteborg.

I upphandlingen var det viktigt att erbjuda ett konkurrensmässigt pris men också hög service och tillgänglighet.
– För oss är det viktigt att ha en leverantör som vi kan lita på och som har en hög naturlig servicegrad. Många gånger är det gäster till våra program som åker taxi till och från oss och då vill vi att det ska fungera på bästa möjliga sätt. Taxi Göteborg var det företag som bäst uppfyllde våra krav i upphandlingen och därför blev vårt val, säger Susanne Cornelius TM/Resesamordnare på SVT.

Taxi Göteborg har den senaste tiden vunnit ett antal större upphandlingar både offentliga och privata. Bland annat kommer Taxi Göteborg att vara exklusiv leverantör till Volvo Ocean Race.
– Vi har varit starka i upphandlingar den senaste tiden. Vi har ett mycket bra grunderbjudande och, som vi ser det, den bästa servicen. Tack vare en stor fordonsflotta kan vi dessutom ta komplexa uppdrag som kräver logistik utöver det vanliga, säger Petra Kling.

Petra Kling, marknadschef Taxi Göteborg, tfn 031-65 15 18