TaxiKurir – Studenternas eget taxibolag

I och med höstterminens start har TaxiKurir och Studentkortet slutit ett samarbetsavtal om rabatt på taxiresor över hela Sverige. Studentkortet når ut till över 600 000 studenter i hela landet och är därmed Sveriges största och viktigaste studentkanal.

-Att kunna erbjuda Sveriges studenter ett bra pris på taxiresor, känns mycket bra, berättar Kenneth Holm, Marknads- & Försäljningschef på TaxiKurir. Jag kommer själv ihåg hur det var att vara student – man fick alltid vända på vartenda öre. Att kunna resa på ett tryggt, säkert och smidigt sätt, är alla väl förunnat.

TaxiKurir erbjuder studenter som har Studentkortet upp till tio procent rabatt på taxiresor på mer än 40 platser i Sverige.

-Studenterna behöver endast ladda ner TaxiKurirs app och sedan logga in med sitt unika inlogg, förklarar Kenneth Holm avslutningsvis.

• Universitet, högskola

• mobil app
  • reseapp

Om Taxi Kurir i Stockholm AB

TaxiKurir är Sveriges största, rikstäckande taxiorganisation. Vi finns representerade med varumärket TaxiKurir i mer än 40 av Sveriges största städer. Vi är även etablerade  i Norge, i Danmark och i Lettland.
TaxiKurir har de senaste femton åren varit AAA-klassat enligt Soliditet. TaxiKurir har också högsta kre
ditvärdighet (5) enligt UC Risk.

www.taxikurir.se

Magnus Klintbäck