TaxiKurirs app nu även på engelska

När TaxiKurir lanserade sin svenska app blev den på en gång en veritabel succé med enormt många nerladdningar. Orsakerna är flera: lätt att använda, lätt att förstå, fast pris, följa den beställda taxibilens resa från beställning till bilen anländer till kund, betalning via appen eller via faktura om man inte vill betala med cash i bilen.

-Att TaxiKurirs app blev en sådan succé har många orsaker. En är naturligtvis att den är så användarvänlig som den är. Sedan var vi först på marknaden att ge ett fast pris och visa taxins färd. Dessutom är TaxiKurir ett etablerat taxibolag som kunderna gärna åker med. För oss är kvalitet och kundtrygghet ledord, berättar Magnus Klintbäck, vd TaxiKurir.

Nu lanseras appen också på engelska. Lanseringen sker precis till den kommande turistsäsongen.

-Vi har haft en enorm efterfrågan på att taxibeställningsappen ska finnas även på engelska. Många av våra utländska gäster som besöker Sverige har tyvärr dåliga erfarenheter av den svenska taxibranschen och jag vet att de kommer att känna sig lugnare och tryggare nu när de vet vad en taxiresa kommer att kosta, säger Magnus Klintbäck, VD TaxiKurir.

• TaxiKurirs mobilapplikation
  • säkerhet
  • taxameter
  • taxi
  • taxi kurir
  • taxiavgifter
  • taxibilar
  • taxikurir
  • taxikurir i stockholm
  • engelsk app
  • taxiapp
  • beställa taxi
  • beställa taxi på engelska
  • fast pris
  • fast pris på taxi
  • app
  • appen
  • turist
  • turism
  • resor
  • taxiresor
  • utländska turister
  • utländska turister i sverige

Om Taxi Kurir i Stockholm AB

TaxiKurir är Sveriges största, rikstäckande taxiorganisation. Vi finns representerade med varumärket TaxiKurir i mer än 40 av Sveriges största städer. Vi är även etablerade  i Norge, i Danmark och i Lettland.
TaxiKurir har de senaste femton åren varit AAA-klassat enligt Soliditet. TaxiKurir har också högsta kre
ditvärdighet (5) enligt UC Risk.

www.taxikurir.se

Magnus Klintbäck