Pressinbjudan: Årets taxitomtar är körklara – kom och träffa dem!

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2017 07:48 CET

På torsdag 9 november samlas årets taxitomtar inför den nya säsongen. Kom och träffa dem!

Taxi Stockholms taxitomte har blivit en älskad tradition för oss och för många Stockholmare. På torsdag 9 november samlas de inför den nya säsongen. På plats kommer du att kunna träffa:

Biörn vår - och kanske världens - första taxitomte, Micke som brukar stämma upp i skönsång vid julklappsutdelningen, Lisa som är tomtekoordinator och som varje år tömmer kostymerna på de nappar små barn överlämnat till tomten och 19 tomtar till…

Tid: Torsdagen 9 november kl. 13-14
Plats: Taxi Stockholm, Luntmakargatan 64, Stockholm

Idén om traditionen taxitomtar startade vintern 2004 då en växeloperatör på Taxi Stockholm tog emot ett samtal från en småbarnsförälder som ville överraska sitt barn på julafton. Hon ville ha hjälp med att någon person utklädd till tomte skulle komma hem till familjen och överlämna presenter till barnen. Då föddes idén att stå till tjänst med en taxitomte som kommer hem till familjer och överlämnar barnens julklappar.

Vid midnatt, natten mot den 14 november, öppnar årets tomtebokning och många hänger då på luren för att få en taxitomte till julafton. De mest populära tiderna blir uppbokade redan efter en vecka.

För mer information, intervjuer och anmälan kontakta Natalia Santos, pressansvarig på Taxi Stockholm: 0707882700, natalia.santos@taxistockholm.se.

Varmt välkommen!

Taxi Stockholm är den ledande partnern för taxitjänster i Stockholm och stockholmarnas taxibolag sedan över 100 år. Med höga ambitioner i kundmötet, ständig utveckling av tjänster för företag och privatpersoner och 1600 bilar arbetar företaget året om och dygnet runt för att ge den bästa servicen. Taxi Stockholm arbetar med hållbarhetsfokus som inkluderar en strävan mot en fossilfri transporttjänst och schyssta villkor för alla medarbetare. www.taxistockholm.se