Johan Lagerhäll vd på Taxi Stockholm

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2016 14:53 CET

Styrelsen för Taxi Stockholm har vid styrelsemöte 26 januari 2016 utsett Johan Lagerhäll till vd för Taxi Stockholm 150000 AB. Johan är 49 år och har en gedigen bakgrund med erfarenhet från roller som vd för Miroi, operativ chef för Lernia Utbildning och vd för Competens Utbildning.

- Johan Lagerhäll har tackat ja till erbjudandet att bli ny vd för Taxi Stockholm och det är glädjande. Johan är en erfaren vd och hans personliga egenskaper präglas av affärsmässighet, beslutsförhet och gedigna ledaregenskaper. Han har den kompetens och kapacitet som krävs för att ta koncernen med Taxi Stockholm in i framtiden säger Dimitrios Faniadis, ordförande i Taxi Stockholms styrelse.

- Jag är både glad och stolt över att få uppdraget som vd för Taxi Stockholm. Taxi Stockholm är ett välskött företag med stora möjligheter som i över hundra år varit en viktig samhällsaktör och betytt mycket för att lösa människors transportbehov. Att tillsammans med duktiga medarbetare få ta det arbetet in i framtiden är en uppgift som verkligen inspirerar säger Johan Lagerhäll.

Presskontakt:Natalia Santos, natalia.santos@taxistockholm.se, 0707882700

Taxi Stockholm är den ledande partnern för taxitjänster i Stockholm och stockholmarnas taxibolag sedan över 100 år. Med höga ambitioner i kundmötet, ständig utveckling av tjänster för företag och privatpersoner och 1600 bilar arbetar företaget året om och dygnet runt för att ge den bästa servicen. Taxi Stockholm arbetar med hållbarhetsfokus som inkluderar en strävan mot en fossilfri transporttjänst och schyssta villkor för alla medarbetare. www.taxistockholm.se