Lidingö Tjejlopp 2014 avgjort

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2014 15:36 CEST

Lidingö Tjejlopp,som går i tuff terräng på Lidingöloppets beryktade sista mil, har avgjorts. Loppet är helgens sista och en bit över 5200 tjejer var anmälda. Loppet gick på ett soldränkt Lidingö och loppet vanns av Ayantu Abera Demisse, Etiopien, på tiden 35:19.

När startskottet gick stack Demisse iväg i ett högt tempo och skapade sig en lucka redan i den första backen vid Grönsta. De som var närmast att hänga på var Plaksina Margarita, Kirovets St. Petersburg, och Cecilia Kleist, IK Akele. Dock kunde ingen hota Demisse som höll ett högt tempo. På slutet kunde Margarita närma sig en aning men Demisse sprang ohotad i mål på tiden 35:19. Margarita var 39 sekunder efter på tiden 35:58. Cecilia Kleist, IK Akele, sprang in som trea på tiden 38:16 och blev därmed bästa Svenska löpare.

Hemmalöparen Sofia Öberg, IFK Lidingö FK, som var kranskulla 2013 sprang in på en bra 7:e plats.

113097LT10Ayantu Abera DemisseetEtiopien35:19
213006LT10Plaksina MargaritaruKirovets St. Petersburg Russia35:58
313002LT10Cecilia KleistseIK Akele38:16
413078LT10Frida AspnässeSpårvägen FK38:33
513007LT10Veronica MikhailovaruKirovets St. Petersburg Russia38:38
613008LT10Johanna ErikssonseMotala AIF39:29
713081LT10Sofia ÖbergseIFK Lidingö FK39:47
813013LT10Dace LandströmseVallentuna FK39:48
913074LT10Jenny JanssonseIFK Umeå39:54
1013010LT10Ekaterina BezgodovaruKirovets St. Petersburg Russia40:11

Resultat: http://www.lidingoloppet.se/sv/ResultatLL/

Välkomna åter 25-27/9 2015

Arrangör: Lidingöloppet som arrangeras av IFK Lidingö Skid- & Orienteringsklubb samt IFK Lidingö Friidrottsklubb arrangerar förutom Lidingöloppet, även Lidingö Tjejlopp, Lidingö På Gång, LidingöStafetten, LidingöRuset, Lilla Lidingöloppet och Knatteloppet under Lidingöloppshelgen den 26-28/9 2014. Utöver det arrangerar organisationen även Stockholm Tunnel Run 2014, Lidingöloppet Ultramaraton, Lidingöloppet MTB, Blodomloppet (i Stockholm) och Lidingöloppet on Tour.

www.lidingoloppet.se  | www.blodomloppet.se  | www.ultra50k.se  | www.lidingoloppetmtb.se

www.facebook.com/lidingoloppet | www.twitter.com/LL_Officiell  | www.funbeat.se/a/lidingoloppet

Kommentarer (0)