Nyhetsbrev: Tele2 & TDC – Meant to be-to-be together

Nyhet   •  Nov 07, 2016 11:26 CET

Nu går Tele2 och TDC Sverige samman för att bli en ännu starkare aktör på B2B-marknaden. Vi har sneglat på varandra länge och kan nu äntligen berätta att vi är ihop.

Två starka företag blir ett

TDC Sverige levererar redan idag it- och telekomlösningar till några av Sveriges största företag, myndigheter och organisationer. Styrkan ligger bland annat inom datanät, integrationslösningar som till exempel KST, LAN och säkerhet. Tele2s historia och styrka ligger inom mobilitet, internet och fast telefoni. Med våra kompletterande erbjudanden får vi en svårslagen produktportfölj som vi med stolthet kan erbjuda svenska företag och offentlig sektor.

Tillsammans blir vi en stark och svårslagen utmanare

– Tele2 och TDC är en ”perfect match” och tillsammans kommer vi att bli en stark aktör på marknaden genom att erbjuda en kompletterande produktportfölj till företagskunder i Sverige. Den sammanslagna verksamheten kommer att vara väl positionerad för att fånga tillväxttrender i branschen, säger Samuel Skott, vd Tele2 Sverige

Under integrationen fortsätter Tele2 och TDC sina verksamheter som vanligt, både vad gäller service till befintliga kunder och skräddarsydda lösningar och tjänster till nya kunder. Integrationen kan ta upp till tre år med start i november 2016.

Vad innebär detta för mig som TDC-kund?

Eftersom TDC:s tjänster successivt flyttas över till Tele2 innebär det att samtliga TDC-kunder kommer att erbjudas fullservicelösningar från Tele2. Tele2 är en operatör som äger sitt egna nät, till skillnad från en virtuell operatör som används hos TDC idag. Tele2 har idag ett 2G & 4G nät i världsklass, som ägs tillsammans med Telenor medan 3G-nätet ägs tillsammans med Telia. Du behåller samma kontaktperson som tidigare och vi kommer att hålla dig informerad om det blir några förändringar som skulle påverka dig som kund.

Vad innebär detta för mig som Tele2-kund?

Vi är helhetsleverantör som nu förstärker och utökar vår produktportfölj för att tillgodose fler behov hos våra kunder. Med andra ord ser vi bara fördelar med integrationen och det hoppas vi att du som kund också kommer uppleva.

Vad innebär detta för mig som är kund hos både Tele2 och TDC?

De kunder som idag har tjänster från båda leverantörerna kommer vi i framtiden att kunna erbjuda en ännu bättre helhetslösning från en och samma leverantör.

Läs hela nyhetsbrevet