Affären klar mellan TDC och Tele2

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 10:51 CET

Vi kan idag meddela att transaktionen för affären mellan TDC och Tele2 är genomförd och att affären nu är slutförd.

Från den första november, blir TDC Sverige en del av Tele2:s organisation, samtidigt som Erik Heilborn avgår som vd för TDC Sverige. Integrationen kommer att ske successivt och beräknas att ta upp till tre år.

I och med integrationen mellan de två bolagen ser vi nu fram emot att få erbjuda våra kunder en ännu starkare fullservicelösning inom både mobil och fast telefoni, nätverkstjänster, säkerhet, unified communications och hårdvara.

Transaktionen kommer inte att innebära några omedelbara förändringar för våra kunder. Från och med den 1 november kallar vi oss tills vidare TDC Sverige – En del av Tele2.

Läs mer i Tele2:s pressmeddelande

Se även börsmeddelandet från TDC Group

Om TDC

I Sverige erbjuder TDC helhetslösningar inom it och telekom till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Företaget är representerat över hela landet med cirka 800 medarbetare. TDC Sverige AB är ett dotterbolag inom TDC-koncernen – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig omsättning om cirka 32 miljarder kronor och drygt 9 000 medarbetare (2015). TDC grundades i Danmark 1882.

Nyhetsrum: mynewsdesk.com/se/pressroom/tdcsverige
Twitter: twitter.com/tdcsverige