Länsförsäkringar valde helhetslösning från TDC

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 08:00 CEST

I Länsförsäkringar AB:s arbete med kostnadseffektivisering valdes en helhetslösning från TDC. Affären innehåller en lösning med fasta och mobila anknytningar, contact center, mobile device samt operatörstjänster. Avtalstiden är tre år, och affärsvärdet värderas till ett tvåsiffrigt miljonbelopp.

Produktionsstyrning IT på Länsförsäkringar AB ansvarar idag för telefonin åt Länsförsäkringar AB samt fem länsförsäkringsbolag. När de nyligen gick ut i en upphandling för kommunikationslösningar valdes TDC.

Helhetslösningen från TDC levereras enligt konceptet Kommunikation som tjänst (KST), där TDC ansvarar för drift, service och uppdateringar. På så sätt kan TDC ta ett helhetsansvar för telefonimiljön.

Med denna affär kommer telefonikostnaderna att minska, samtidigt som driftsäkerhet och kontinuitet förstärks då utrustning flyttas till TDC:s datahall i Vreten. Leveransen baseras på flexibla tjänster och ständigt minskade risker.

- Vi är stolta över förtroendet. Stora och komplexa helhetslösningar för samhällsviktiga kunder - såsom Länsförsäkringar – är sedan länge vårt signum. Som Sveriges enda integrerade kommunikationsbolag kommer vi fortsätta med vår filosofi i samarbetet med Länsförsäkringar: överträffa, snarare än att enbart nå, förväntningarna, säger Joakim Harging, försäljningsdirektör TDC Sverige.

Avtalsperioden är tre år. Affärsvärdet uppgår till ett tvåsiffrigt miljonbelopp. Produktleverantörer är Avaya och Enghouse Trio.

Mer om Länsförsäkringsgruppen: Den består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Dessutom erbjuder Agria Djurförsäkring djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.

Om TDC

I Sverige erbjuder TDC helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer för TDC:s kunder. Företaget är representerat över hela landet med cirka 830 medarbetare. TDC Sverige AB är ett dotterbolag inom TDC-koncernen – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 26,1 miljarder DKK och 9 300 medarbetare (2012). TDC grundades i Danmark 1882.

Läs mer om TDC Sverige:
Press- och nyhetsrum