Meriterad chefsjurist går till TDC Song

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 10:27 CET

Niclas Almgren har beslutat att lämna Verizon Sweden AB och tacka ja till erbjudandet om en heltidstjänst som chefsjurist hos TDC Song med tillträde den 1 april.

- Det ska bli spännande att komma in i en organisation med så uppenbar potential att växa och en mycket intressant tjänsteportfölj. Jag ska jobba hårt för att utveckla den kommersiella affärsjuridiken och utveckla företagets marknadsposition vad gäller regulatoriska frågor, säger Niclas Almgren.

Niclas har tidigare arbetat på Sony Ericsson och lämnar nu Verizon Sweden AB, efter sex år. Att rekrytera en person med insikt i branschen är en förutsättning, enligt Jesper Pedersen, tillförordnad VD på TDC Song.

- Niclas har en intressant bakgrund. Han är inte bara juridiskt kompetent, utan har även en gedigen kunskap om data- och telekombranschen, säger Jesper Pedersen.

För information, kontakta:

Caroline Ahlström, presstjänst
E-post: caroline.ahlstrom@tdcsong.se

Niclas Almgren, chefsjurist TDC Song
(fr o m 1 april 2007)

Om TDC Song
TDC Song är ett helägt dotterbolag till TDC, Danmarks ledande telekommunikationsföretag med en årlig intäkt om cirka 46,6 miljarder DKK (2005). TDC Song är en nordisk data- och teleoperatör och levererar affärskritiska kommunikationslösningar till företag över egen infrastruktur i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetensen finns inom huvudtjänsterna IP VPN, Internet Access och telefoni. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts kunderna till TDC Songs DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. www.tdcsong.se