Powel och TDC Hosting inleder nordiskt samarbete

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 15:06 CEST

Tillsammans kan Powel och TDC Hosting erbjuda olika paketerade tjänster kring förvaltning och drift av IT-applikationer på TDC Hostings infrastruktur. Medan Powel levererar IT-baserade lösningar, står TDC Hosting för driften.

Tjänsterna är skräddarsydda för energi- och fastighetsbranschen - ett område där
säkerhet och stabilitet är särskilt viktigt då det mest affärskritiska i branschens verksamheter är baserat på IT.

Powels kunskap kring kärnprocesser som insamling, mätdata och nätdokumentation, kombinerat med TDC Hostings långa erfarenhet av att drifta affärskritiska applikationer ger kunderna fler valmöjligheter till en stabil och säker förvaltningslösning.

– Vi har lyssnat på våra kunder och har förstått att det finns ett behov av mer paketerade
helhetslösningar. Tillsammans med TDC Hosting kan vi leverera lösningar där kunden får en överblick över hela sin förvaltningskostnad. Lösningar som är lätta att förstå, att budgetera och som är betydligt mer kostnadseffektiva, säger Mats Ekelund, vd på Powel.

– Vi är mycket stolta och glada över samarbetet med Powel då vi kommer att stärka vårt erbjudande till energibranschen betydligt. Vi ser det som otroligt meriterande att ingå ett partnerskap med ett nordiskt företag i en spännande bransch, säger Alexander Kehrer, vd för TDC Hosting.

TDC Hosting levererar drift av affärskritiska IT-system. Företaget säkrar kunders IT-utrustning i datahallar, erbjuder tjänster som ökar nät- och serversäkerheten och driftar kunders utrustning till applikationsnivå. Resultatet blir enklare budgetering, minskade investerings- och personalkostnader samt mer tid för kunders kärnverksamhet.

TDC Hosting är dotterbolag till TDC A/S som har 170 anställda, 15 egna datahallar i Norden och över 6000 servrar i managerad miljö. TDC Hosting driftar mer än 500 kunder och har över 15 000 kunder på shared business services.

www.tdchosting.se