Sogeti och TDC Hosting tecknar partneravtal

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2010 16:19 CET

Stockholm, 101130 - Genom partneravtalet får Sogeti tillgång till en stabil och säker teknisk plattform med personlig support, och kan ytterligare stärka sitt erbjudande mot kund med Software as a Service-tjänster, SaaS*.Partneravtalet sträcker sig två år framåt och avser affärsystemlösningar med Microsoft Dynamics AX och Microsoft Dynamics CRM.

- Vi ska vara den bästa leverantören på varje lokal marknad och behöver en pålitlig driftpartner som säkrar att våra tjänster och system alltid fungerar. I TDC Hosting har vi hittat ett starkt komplement till vårt heltäckande tjänsteerbjudande och kan bygga vidare på vår satsning på kostnadseffektiva SaaS-tjänster, kommenterar Magnus Persson , kundansvarig Affärslösningar, Sogeti Jönköping.

- Sogeti är ett prisbelönt företag med tydliga mål och bred branschkunskap inom såväl läkemedelsområdet som skogs- och pappersindustrin. Det ska bli spännande att arbeta tillsammans, särskilt med en så varierad kundbas, säger Alexander Kehrer, VD, TDC Hosting.

*SaaS. Software as a Service, (även kallat Mjukvara som tjänst, Cloud computing eller Molntjänster), är ett enkelt och effektivt sätt att hyra IT-lösningar på webben. Program körs via nätet istället för på den egna datorn.

TDC Hosting levererar drift av affärskritiska IT-system. Företaget säkrar kunders IT-utrustning i datahallar, erbjuder tjänster som ökar nät- och serversäkerheten och driftar kunders utrustning till applikationsnivå. Resultatet blir enklare budgetering, minskade investerings- och personalkostnader samt mer tid för kunders kärnverksamhet.

TDC Hosting är dotterbolag till TDC A/S som har 170 anställda, 15 egna datahallar i Norden och över 6000 servrar i managerad miljö. TDC Hosting driftar mer än 500 kunder och har över 15 000 kunder på shared business services.

www.tdchosting.se