TDC lanserar bredband och telefoni till svenska hushåll

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2005 09:32 CEST

TDC rycker idag in på den svenska privatmarknaden för telefoni och bredband. Med marknadens lägsta priser på ADSL och ett förenklat affärskoncept som håller nere kostnaderna vänder sig bolaget mot de aktiva och prismedvetna bredbandskunderna.

TDC erbjuder tre ADSL-produkter där den snabbaste har en hastighet på 28 Mbit/s med ett pris som är upp mot 30% billigare än konkurrenternas. Väljer man att ringa med TDC kan man spara upp till en tredjedel på det fasta abonnemanget.

Tjänsterna levereras över TDC Songs nordiska bredbandsnät som idag når omkring en tredjedel av de svenska hushållen.

- Vi vill sätta en ny standard för hur billigt och enkelt man kan köpa bredband och telefoni i Sverige, säger Mats Lundquist, VD på TDC Song. Vi har erfarenhet av hur man med enkla och tydliga produkter kan ta upp kampen med mer traditionella aktörer på marknaden och vi kommer hädanefter att erbjuda telefoni och ADSL till mycket konkurrenskraftiga priser.

TDCs affärskoncept bygger på erfarenheter inom försäljning och marknadsföring av telefoni över Internet. Dels genom TDCs mobiloperatör Telmore i Danmark, dels i samarbete med brittiska easyGroups mobiloperatör easyMobile med verksamhet i Storbritannien och snart även i Tyskland och Holland.

TDCs tjänster finns för beställning från idag på www.tdc.se

TDC erbjuder idag följande produkter på den svenska marknaden:

Internet över ADSL
28 Mbit/s, 299 kr/månad
8 Mbit/s, 249 kr/månad
1 Mbit/s, 199 kr/månad

Fast telefoni
Abonnemang: 79 kr/månad + samtalsavgifter
TDC Alltid (flatrate – fria samtal inom det fasta nätet i Sverige): 40 kr/månad

(TV lanseras under 2006.)

För information, kontakta:
Mats Lundquist, VD TDC Song
Telefon: +46 (0)8 5631 07 12
Mobil: +46 (0)701 81 07 12
E- post: mats.lundquist@tdcsong.se

Tobias Gyhlénius, presstjänst
Telefon: +46 (0)8 5631 05 27
Mobil: +46 (0)701 81 05 27
E- post: tobias.gyhlenius@tdcsong.se

Bilder/mer material finns på www.tdcsong.se/press/tdc