TDC levererar helhetslösning till Region Östergötland i ny storaffär

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2016 08:00 CEST

Region Östergötland uppgraderar kommunikationsmiljön när TDC levererar helhetslösning till regionens 12 000 medarbetare. Med tjänsten Kommunikation som tjänst levereras telefoni och därtill drift, utveckling och service. Utöver detta även larm- och meddelandetjänster till regionens sjukhus. Affären har ett beräknat värde om cirka 70 miljoner kronor över avtalsperiodens fyra år.

Region Östergötlands 12 000 medarbetare ger hälso- och sjukvård till nära 500 000 medborgare i länet. I detta samhällsviktiga uppdrag är dialogen mellan vårdtagare och vårdgivare extremt kritisk för verksamheten, vilket skapade hårda krav på stabilitet och säkerhet när nästa generation kommunikationslösningar upphandlades.

TDC tilldelades avtalet och kommer därmed att leverera en helhetslösning enligt konceptet Kommunikation som tjänst. Detta innebär att TDC tar ansvar över leverans, drift, service och utveckling av regionens kommunikationsmiljö – exempelvis:

• Telefoni och telefoniplattform
  • Larm- och meddelandetjänster
  • Gränssnitt mot telefoniväxel och labbsvarssystem

Affärsvärdet är estimerat till 70 miljoner kronor. Avtalslängden är fyra år.

– Stabila kommunikationslösningar till stora, ofta samhällsnyttiga, verksamheter är vår raison d'être på marknaden. Samarbetet med Region Östergötland är det senaste exemplet på det. Få saker är så inspirerande som att leverera kommunikationslösningar som medborgare och medarbetare kan lita på, och vi ser fram emot att göra det även i Östergötland, säger Joakim Harging, försäljningsdirektör TDC Sverige.

Om TDC

I Sverige erbjuder TDC helhetslösningar inom it och telekom till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Företaget är representerat över hela landet med cirka 800 medarbetare. TDC Sverige AB är ett dotterbolag inom TDC-koncernen – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig omsättning om cirka 32 miljarder kronor och drygt 9 000 medarbetare (2015). TDC grundades i Danmark 1882.

Nyhetsrum: mynewsdesk.com/se/pressroom/tdcsverige
Twitter: twitter.com/tdcsverige