TDC levererar mobilitet till Nordic Wellness hundra gym

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2014 08:00 CET

Friskvårdskedjan Nordic Wellness väljer TDC som leverantör av mobil och fast telefoni till företagets hundra etableringar. Totala affärsvärdet estimeras till fyra och en halv miljon kronor. Avtalslängden löper över tre år.

Med strax över hundra gym över hela landet ställs hårda krav på Nordic Wellness kommunikationslösningar. Företaget är i en expansiv fas, varför kraven på skalbarhet och flexibilitet inför framtida lösningar är höga. I denna kommunikationssatsning valde Nordic Wellness TDC som leverantör.

Affären omfattar TDC Mobil, med cirka hundra mobilabonnemang, samt fast telefoni där friskvårdsföretaget väljer att ansluta sig mot befintlig växelplattform över SIP (med möjligheter att ansluta såväl telefoni som video).

- Nordic Wellness är i en expansiv fas och har därför hårda krav på såväl flexibilitet som storlek när vi funderar på samarbetspartners. Därmed sagt ville vi ha en kommunikationsleverantör som är stor nog att kunna växa med, säger Linda Adehög, it-chef på Nordic Wellness.

- Detta är ytterligare en glädjande illustration på att vårt kommunikationserbjudande, vår storlek och geografiska bredd passar expanderande företag. Vi är tillräckligt små för att vara personliga, men samtidigt tillräckligt stora när kunden och kraven blir större, säger Joakim Harging, försäljningsdirektör på TDC Sverige.

Denna nya affär fördjupar samarbetet mellan TDC och Nordic Wellness, då TDC sedan tidigare levererat wan-lösning till friskvårdsföretaget och deras hundra etableringar.

Totalt affärsvärde är fyra och en halv miljon kronor över en avtalsperiod om tre år.

Linda Adehög, it-chef, Nordic Wellness
0709-49 46 21, linda.adehog@nordicwellness.se

Joakim Harging, försäljningsdirektör
0708-37 81 25, joakim.harging@tdc.se