TDC levererar stor hostinglösning till Bong

Pressmeddelande   •  Okt 13, 2016 08:00 CEST

Globala ledande paketeringsföretaget Bong valde TDC som hostinglevererantör. Lösningen bygger på säker, stabil och kostnadseffektiv drift och lagring av affärskritisk information. Lösningen bygger på plattform med Microsoft Dynamics AX. Affärsvärdet är på ett miljonbelopp över avtalsperiodens tre år.

Bong är ett internationellt företag som erbjuder marknadsledande lösningar för distribution och paketering av information, reklamerbjudanden och lätta varor. Koncernen omsätter ca 2,3 miljarder kronor med 1 600 anställda i 16 länder. Huvudkontoret är placerat i Sverige. Med tanke på företagets globala närvaro är de digitala lösningarna av extrem affärskritisk natur – och därmed krav på stabil lagring i form av hostinglösningar.

Utifrån dessa kriterier valdes TDC som hostingleverantör.

Avtalet innebär att TDC fått förtroende att leverera managed hosting, ansvar för serverdriften för de nästan 1 600 medarbetarna på ett antal fabriker och kontor i Europa. Ett flertal av medarbetarna arbetar treskift fem dagar i veckan, varför TDC övervakar lösningen dygnet runt, hela veckan, non stop.

Lösningen skapar trygg och flexibel datalagring samt kostnadseffektivare drift, jämfört med tidigare.

Samarbetet med Bong är det senaste exemplet, av många, inom tillverkande industri med Microsoft Dynamics AX som affärsystem – och med TDC som hostingleverantör.

Avtalsperiodens 36 månader estimeras till ett affärsvärde om ett miljonbelopp.

– TDC valdes som outsourcingpartner i konkurrens med flera nationella och internationella aktörer. TDC har under hela offertprocessen haft ett väldigt professionellt upplägg. Vi känner oss säkra på att vi har valt rätt partner, säger Jon Eknes, it-chef på Bong International AB.

– Det är glädjande att vår it-leverans fortsätter att klara de hårdaste kraven från marknaden. Internationella verksamheter – som Bongs – kräver extra stabilitet, flexibilitet och effektivitet. Vi är glada över förtroendet, och inspirerade att överträffa de redan höga förväntningarna, säger Joakim Harging, försäljningsdirektör på TDC Sverige.

TDC är sedan tidigare Bongs globala IP VPN-leverantör, med leverans av datanät över 11 stycken länder (med totalt 19 siter). Säkerheten höjs med en centraliserad firewall-tjänst, även denna levererad av TDC. Därtill är TDC serviceleverantör till Bongs globala telefoniplattform.

Om TDC

I Sverige erbjuder TDC helhetslösningar inom it och telekom till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Företaget är representerat över hela landet med cirka 800 medarbetare. TDC Sverige AB är ett dotterbolag inom TDC-koncernen – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig omsättning om cirka 32 miljarder kronor och drygt 9 000 medarbetare (2015). TDC grundades i Danmark 1882.

Nyhetsrum: mynewsdesk.com/se/pressroom/tdcsverige
Twitter: twitter.com/tdcsverige